/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Mosaikker på bordplade.
Fra : Madafi
Vist : 400 gange
20 point
Dato : 18-06-12 22:16

kort og godt, KAN man sætte mosaikker eller fliser på en køkkenbordplade, altså, er det ok praktisk, hvordan gør man, og hvad skal man tage hensyn til. ?

det skal være på hele bordpladen.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 18-06-12 22:20

Citat
er det ok praktisk

Vil da bestemt sige det er aldeles upraktisk - en tåbelig idé!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-06-12 22:34

Poten ti' stille, tror det er langt over din sengetid!!!

Selvfølgelig kan du komme enten mosaikker eller små fliser/kakler på en køkkenbordplade. Vores venner lavede det, og det blev noget så flot. Hun er en mester i et køkken og brokker sig ikke over at f.eks dej hænger i fugerne... det havde jeg troet, men hun siger at det ikke er anderledes end alm. bordplader.

Jeg kopierede bordpladen til vores toiletbord, selvfølgelig kan det ikke helt sammenlignes, bortset fra udseendet, men flot er det.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 18-06-12 22:40

Bordplader i klinker og fliser.
Det kan være fristende at lave sin køkkenbordsplade af klinker eller fliser, da du så virkelig kan få lov at lave kunst i dit køkken. Fliser på køkkenborde er jo meget brugt i f.eks. USA, Frankrig og England, men vi ikke stor erfaring herhjemme med det.

Du vil typisk høre at på grund af at fugerne er ujævne, vil de være meget svære at gøre og holde ren, og fugerne bliver hurtigt grimme og nussede. Vi vil derfor anbefale at bordet fuge med en Geofuge eller lign. af hygiejniske grunde

Vær at vide om klinker og fliser .
Hvis du vælger fliser eller klinker på bordpladen, er det en god idé at vælge en geofuge, da den ikke vil optage væsker.

Husk at anvende underlagsplader af vandfast byggeplade, som du kan montere fliserne på. Brug en 50 mm byggeplade for at få en tilstrækkelig god og solid underlagsplade.http://www.flisestudiet.dk/køkken/Bordplader%20til%20køkken.shtml

http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/164229

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-06-12 22:45

.
Citat
Fliser på køkkenborde er jo meget brugt i f.eks. USA, Frankrig og England,

Der er vist helt glemt de sydeuropæriske lande!!

Geofuge... lyder dyrt, og det er slet ikke nødvendigt. Fugen hos vores venner og os selv er helt almindelige

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-06-12 04:48

Bruger man almindeligt fugemiddel skal den blot mættes godt med et eller andet så den første fedtplet ikke ligger og griner.

Jeg ville nu lægge mosaikkerne i mindre partier så der er "bløde" steder at sætte de dyre glas.