/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Trådløs fra Router => TV Digitalmodtager
Fra : Extremark
Vist : 587 gange
50 point
Dato : 18-06-12 10:48

Håber nogen kan hjælpe!!

Jeg har netop modtaget TDC Hometrio pakken.
Jeg skal have etableret trådløs forbindelse fra Routeren ved telefonstik og videre over til TV Digitalmodtageren er ved TV'et i den anden ende af huset (ca. 15 meters afstand)

Er der nogen der kender til en løsning hvor jeg får signalet trådløst fra Routeren til TV Digitalmodtageren?
Hvilket konkret produkt skal jeg have fat i for at etablere den trådløse forbindelse?

Kommentar
Fra : JegCain

Dato : 18-06-12 10:57
Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 18-06-12 10:57

Hvis din digitalmodtager kan modtage trådløst signal så er det bare og gå ind i indstillinger og sætte det op. MEN så vidt jeg ved så kan home trio ikke levere tv signal til en modtager over wifi, det kan kun ske med kabel, hæng mig dog ikke op på det.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 18-06-12 11:08

Ja jeg vil ikke tro der kommer noget godt ud af det.
selv har jeg coax til antennesignalet. og forsøger at få forbindelse til internettet trådløs for at få funktionerne til at stoppe en udsendelse og spole i den.
Så hvis det er det du mener, kan jeg sige det ikke er lykkedes for mig. hej hej.
Men boxen ser godt nok mit trådløse net men vil bare ikke tage imod koden og koble sig på.
Der hører med til historien at internettet er Whoo, men jeg mener ikke det skal betyde noget på dette plan. Jeg vil alligevel spørge TDC.
Alt dette for at du lige ved hvordan det står og så kan jeg lige læse med. Jeg skal lige spørge mine venner om boxene kan køre rent wifi.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : Extremark

Dato : 18-06-12 11:09

Der er helt korrekt at TDC Hometrio ikke kan sende til modtager over Wifi.
Jeg skal derfor have et produkt der kan levere signalet trådløst. Jeg savner nogle konkrete anbefalinger på gode produkter til dette formål.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 18-06-12 11:21

Jeg har lige spurgt mine gamle Koleger. En Trio digitalbax, skal have ethernetkabel. Men det siges at man kan få det til at virke med 2 af disse dimser til at sætte i stikkontakten.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 18-06-12 11:24

Der er kun en der kan svare dig, om det lovligt kan lade sig gøre. Det er TDC.

Kommentar
Fra : Extremark

Dato : 18-06-12 11:30

> Der er kun en der kan svare dig, om det lovligt kan lade sig gøre. Det er TDC.

Ja, helt oplagt. Jeg spurgte derfor også TDC og fik at vide at de havde hørt om nogle der havde fået det til at fungere med Netgear. Det var det eneste de kunne sige. De vidste ikke præcist hvad det var for et produkt.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-06-12 15:54

Almindelig WIFI med såkaldt 50 Mbinit /s er for langsomt til kvalitetsfilm. Men der er måske nogen af de nyere hurtigere som kan gøre det. Læg det domg hellere som kabel. Det giver under alle omstændigheder en hurtigere og sikrere funktion.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 19-06-12 10:05

Der er jo 1000 forhold der spiller ind ved wifi. hvor godt er signalet i netop dit hus og hvor din router står og hvor din fjernsynsbox står. forsvinder billedet på dit fjernsyn når vor mor går gennem stuen et bestemt sted. Eller er du færdig med at se TV når lille Peter tænder sin Baerbare eller kobler sin smartfone til nettet. Det er sikkert at de må deles om den tilgængelige båndbredde.
Nej fast kabel til sådan nogle ting.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : Pcgeni

Dato : 01-08-12 09:35

Ja det kan ikke kører trådløst ordentlig, ikke uden afbrydelser eller forstyrrelser.
men hvis det er det med kabeling osv der er problemet, fx at skulle tage et lan kabel gennem huller osv, ja så kender jeg løsnignen til det. Hos bil tema, kan du købe stik, kabel (100 m) og kabeltang, og selv trække ledningen som du vil have, du kan endda også købe et boxsæt, så den ligner en stikkontakt, hvor du bare kan sætte kablet i. Så kan du skjule legningen hele vejen, og selv vælge hvor den skal sidde.
<har selv trukket et kabel til første sal her fra kælderen og op til 1 sal. Kører waoo her. og for at få fordelt signalet rundt kunne jeg kun bruge en switch, de ville ikke køre via min router. Men sparede da og skulle trække 3 kabler op til 1 sal.
Kunne så selv lave 5 lan kabler ud af 100 m kable, for godt 360 kr :D noget billigere end at man skulle købe dem færdige, plus du selv kan bestemme længden af edm.
På youtube kan du se guiden til og samle stikkene, det er lige ud af landevejen :D

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 01-08-12 16:06

Sjovt at I gider og blive ved med at skrive, spørger har glemt alt om spørgsmålet og kommer nok ikke tilbage.

Spørgsmål
- Ubesvarede 2
- Besvarede 0
- Annullerede 1
- Slettede 0
Ialt 3