/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Raslen nede ved baghjulet
Fra : Lisberg96
Vist : 541 gange
20 point
Dato : 17-06-12 16:00

Hjæææælp miig.
Jeg har for nyligt skiftet variatorgliderør på min jog r, da det gamle var begrænset og det derfor var nødvendigt for at fjerne begrænsningen.
Nå, men efter jeg havde gjort det var der begyndt at komme en raslen nede ved baghjulet af. Det føles også lidt som om at det vibrerer når jeg kører. Jeg bemærkede at remmen sad så løs at man kunne trykke den helt sammen og at der samtlige steder inde ved skjoldet var mærker, fra at remmen havde gået imod. Kan det have noget at sige?
Scooteren er heeeelt std. derudover og har kun gået lidt under 3000 km.
Vil blive virkelig taknemmelig hvis er nogen der kan hjælpe mig.

Kommentar
Fra : Klosterdk

Dato : 17-06-12 22:18

Hej.
1. Har du prøvet at tjekke om det er en af rullerne der ikk sidder rigtigt?
2. kan du presse det øverste af remmen og det nederste at remmen sammen? - Hvis så skal remmen skiftes men det vil ikk lave larm.

- Vil mene at det er dine ruller

Kommentar
Fra : Lisberg96

Dato : 17-06-12 22:20

Hvis det er mine ruller, hvordan kan det så afgive raslen over ved højre side af skjoldet? Rullerne sidder vel i venstre side.

Kommentar
Fra : Klosterdk

Dato : 17-06-12 22:23

Har du elstart på?

- Hvis, har du prøvet at skrue vario skjoldet og se hvilken præcis der rasler?

Kommentar
Fra : Lisberg96

Dato : 17-06-12 22:26

Ja jeg har elstart på.
Men hvad mener du med at skrue vario skjoldet af og se hvilken der præcis rasler?

Kommentar
Fra : Klosterdk

Dato : 17-06-12 22:33

Ja stedet for at skrive cirka, man kan jo skrue vario skjoldet af, og starte den via elstart i stedet for Kickstart, og se hvor raslen præcis kommer fra

Kommentar
Fra : Lisberg96

Dato : 17-06-12 22:38

Nej det har jeg ikke lige tænkt over. Men umiddelbart vil jeg beskrive det som den kommer fra 'det stykke metal' som hjulet er spændt fast til.

Kommentar
Fra : Klosterdk

Dato : 17-06-12 22:48

Øh, prøv at skrue koblingen af, kan du upload et billed af den bagefter

Kommentar
Fra : Lisberg96

Dato : 17-06-12 22:57

Så meget har jeg slet ikke forstand på! - Kan prøve at uploade en video af hvordan det lyder når jeg gasser.

Kommentar
Fra : Lisberg96

Dato : 17-06-12 23:01
Kommentar
Fra : Klosterdk

Dato : 17-06-12 23:03

Hmm det lyder altså som en rulle der enten er for lille eller ikke sidder ordenligt.
Hvis ikke, prøv skrue din kobling af og se om alle fjederne sidder på

Kommentar
Fra : Lisberg96

Dato : 17-06-12 23:06

Det kan godt være en rulle der har sat sig løs idet jeg jo har skiftet gliderøret, men hvordan kan lyden så komme fra omkring baghjulet?

Kommentar
Fra : Klosterdk

Dato : 17-06-12 23:10

Altså det er ikke til at høre hvor præcis lyden er men syntes du skal prøve og tjekke op, på de to ting dereeeeeeeeee

Kommentar
Fra : Klosterdk

Dato : 17-06-12 23:10

der*

Kommentar
Fra : Lisberg96

Dato : 17-06-12 23:11

Jeg tjekker det imorgen. Tusind tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : Klosterdk

Dato : 17-06-12 23:13

Så lidt

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 18-06-12 03:27

Der er noget helt galt...
Monterede du variatorén mens remmen var på?

Kommentar
Fra : Lisberg96

Dato : 18-06-12 12:59

Haha.. Det er jeg ret sikker på at jeg gjorde .
Det kan ikke være fordi den er så slap, at det kan forårsage de lyde der?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 18-06-12 17:11

Citat
Haha.. Det er jeg ret sikker på at jeg gjorde

Så kan det være at remmen ligger helt nede ved ved rullen i variatoren
og ikke har mulighed for at arbejde sig op af variator-siderne
med evig slap rem til følge, som kan slå imod skjoldet
(remmen skal ligge tæt ved toppen på variator - ikke i bunden af den - når den ikke får gas)
Var selv ude for det for nogle år siden....og ikke noget man lige lægger mærke til.
Men dengang kunne den dårlig nok trække sig i gang
og med hysterisk mange omdrejninger på baghjulet

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 18-06-12 17:13

NB: remmen skal monteres efter du har samlet variator
og der skal bruges rimelig mange kræfter

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 18-06-12 18:08

G L E M denne bemærkning, mange år siden jeg rodede med det
Citat
NB: remmen skal monteres efter du har samlet variator
og der skal bruges rimelig mange kræfter

Men se på tube´n - søg på variator