/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
børne familie ydelse udb. pr måned
Fra : 190e
Vist : 805 gange
40 point
Dato : 16-06-12 08:31

jeg vil hører om skat igen har lavet om på udbet, af det månedlige beløb på 882 kr til vores søn??? mener de skrev sidste gang at udbet. dato var lavet om til d. 16. og det er idag

kan nogen hjælpe mig

190e.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 50 point
Dato : 16-06-12 08:40

Citat
Hvis dit barn er mellem 15 og 17 år, får du pengene udbetalt hver måned. De bliver udbetalt den 20. i måneden eller den sidste hverdag inden den 20.

https://www.borger.dk/Sider/Boerne-og-ungeydelse.aspx

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-06-12 09:13

Hvis dit barn er under 15 år, bliver pengene udbetalt hvert kvartal. Ydelsen er forudbetalt. Det betyder, at du fx får pengene for januar, februar og marts udbetalt i januar.

Pengene bliver overført til dig på datoerne nævnt nedenfor. Falder en af datoerne på en helligdag eller i en weekend, bliver pengene udbetalt på hverdagen inden.

20. januar

20. april

20. juli

20. oktober

Hvis dit barn er mellem 15 og 17 år, får du pengene udbetalt hver måned. De bliver udbetalt den 20. i måneden eller den sidste hverdag inden den 20.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-06-12 09:13
Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 16-06-12 13:20

Citat
jeg vil hører om skat igen har lavet om på udbet, af det månedlige beløb på 882 kr til vores søn??? mener de skrev sidste gang at udbet. dato var lavet om til d. 16. og det er idag

kan nogen hjælpe mig

190e.

Måske forveksler du det med, at du, senest d. 16. i måneden før bidragets forfaldsdato, skal have afleveret "Ansøgning om fortsat udbetaling og afkrævning af underholdsbidrag", hvor du skal oplyse din søns indtægt.

Godkendelse af svar
Fra : 190e

Dato : 16-06-12 21:19

Tak for svaret ans.