/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Vilhelm Rikard Georg Jensen
Fra : thoustrup
Vist : 501 gange
100 point
Dato : 14-06-12 22:22

Denne mands navn står i en kirkebog, som være boede i Søndersø på nordfyn, men jeg kan ikke finde ham nogen steder.
Han kan være far til et barn der blev født i 1915.
Hvem kender denne mand og kan fortælle noget om ham?

mvh
Thoustrup

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-06-12 23:56

Har du opslag mv.?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-06-12 11:24

Og er du sikker på navnet er stavet rigtigt?

Hvilken kikebog? Hvornår??

Jeg finder ham nemlig heller ikke...

Kommentar
Fra : thoustrup

Dato : 15-06-12 13:18

Odense Amt, Odense Herred, Vor Frue sogn.
Fødsler 1914 – 1922
Opslag: 251
5. januar, Gudrun Marie Hansen.
Navnet på manden står helt henne til højre. Jeg er lidt i tvivl om hvad der står i rubrikken.
Gudrun står også nævnt i Søndersø sogn, men der står intet om denne mand.

thoustrup

Kommentar
Fra : vith

Dato : 16-06-12 16:19

I rubrikken står der (som jeg læser det):

10 Mdr: Arbejdsmand Vilhelm Rikard Georg Jensen, Søndersø. Skr. 10/? fra Odense Fattigv. hvorefter Barnet har Fødehjemstedsret i Søndersø.

Har du tjekket folketællingerne i Søndersø 1911 og 1916?

Kommentar
Fra : thoustrup

Dato : 16-06-12 17:00

Jeg har været gennem folketællinger og kirkebøger i Søndersø uden resultat.
Rygtet siger at der kan være en soldat, men rygter er der ikke altid hold i.
jeg har nu 3 gange stødt på det problem at en kvinde opgiver en mands navn som fadder, men at disse mænd ikke findes, jeg tro at det er en lille hvid løgn de opgiver til præsten om barnets fars navn.
Thoustrup

Kommentar
Fra : vith

Dato : 16-06-12 17:13

Nu står der jo ikke hvem hun har udlagt som barnefader. Hun har opholdt sig hos Vilhelm Rikard Georg Jensen på 10 månedersdagen før nedkomsten, men det er jo ikke ensbetydende med, at det er ham, der er far til barnet.

Har du fundet Gudruns konfirmation og står der noget om, hvem der er far til hende der?

Kommentar
Fra : thoustrup

Dato : 16-06-12 17:30

Det har hele tiden været en dyb hemmelighed hvem der skulle være fader til Gudrun. Hverken, dåb, konfirmation eller bryllup, er der noget at hente.
Hun står til og med to steder ved dåben, både i Odense og Søndersø. Men intet står der.
Gudrund og hendes efterkommere har ”skæve øjne”, og der har altid været det sjov at det skulle være en kineser der var inde i billedet, men det tror jeg er en and, men ”skæve øjne” det har de.

thoustrup