/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
video
Fra : kivi
Vist : 552 gange
100 point
Dato : 13-06-12 08:00

er der en/nogen som har et godt råd til hvordan tar vindens susen væk når man optager udendørs det er lige ved at ødelægge det man optager

Accepteret svar
Fra : Melander

Modtaget 110 point
Dato : 13-06-12 08:06

jeps, et stykke gammel skummadras, eller nyt stykke lol

det tager støjen

Melander

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 13-06-12 08:24

Nu skriver du ikke hvilket kamera du bruger, eller hvordan mikrofonen er monteret!

Hvis det er en indbygget mikrofon, så er det svært at dæmpe vindstøj, men hvis der er en mikrofom der 'stritter' ud, så søg på Google efter --> Vindhætte.

Ja, det hedder de squ

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-06-12 08:35

dine gamle sokker over micen

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 13-06-12 13:18

Prøv og se i opsætningen.

Der er et punkt hvor du kan vælge lydstyrke.

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 13-06-12 17:12

PS.

Jeg havde selv oplevet samme problem - indtil jeg satte lydstyrken på nul. Men den løsning du'r selvfølgelig ikke hvis du gerne vil have nogle "rigtige" lyde med - så skal du nok prøve dig lidt frem indtil du finder den rigtige balance.

Jeg har brugt denne metode med et Nikon og et Panasonic Lumix kamera, men tror at indstillingsmuligheden findes på alle digitalkameraer som kan optage video - og det kan de vel alle.

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 14-06-12 07:43

Tak for svaret Melander.