/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Signalforstærker dur ikke
Fra : LLabNoGard
Vist : 565 gange
20 point
Dato : 12-06-12 20:22

Jeg fik forleden en viasat box og skulle så have signal til den... Vi har allerede en anden viasat box i huset så jeg tænkte på at købe en fordeler http://www.bygmaonline.dk/shop/antennefordeler-1-ind-4-9685p.html til begge tv-boxe. Desværre var signalet ikke helt godt nok så jeg købte en (dyr) signalforstærker http://www.harald-nyborg.dk/p6762/triax-signalforstaerker-2udgang men den giver absolut intet signal overhovedet. Hvordan for jeg signal fra den?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-06-12 20:33

Viasat boxen er en satellitmodtager og din signalforstærker er til kabeltv, som der står på dit link.
Det er to forskellige signaltyper og frekvensområder.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 12-06-12 20:41

1 du skal dele et stik i 2 ikke?
Alle udgange der ikke bliver brugt skal afsluttes med en endemodstand på 75ohm

På din 4 fordeler dæmper du hver udgang med 12db vil jeg sige kan ikke lige finde nået om dæmpningen på den model

Forsærkeren skal side inden fordeleren for eller forstærker du det dårlige signal i stenfor det gode signal

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 12-06-12 20:43

Prøv at fjerne din fordeler og brug en udgang til den ene boks og den anden udgang til den anden boks

Kommentar
Fra : LLabNoGard

Dato : 12-06-12 21:35

Kære ROTW:
Når du mener "Prøv at fjerne din fordeler og brug en udgang til den ene boks og den anden udgang til den anden boks" mener du så at mit kabel fra antennen skal gå ind i forstærkeren og så at der skal gå 2 stik fra forstærkeren hen til de 2 bokse? For det er det jeg prøver nu og der kan den ikke finde noget signal overhovedet... Men Transor sagde noget jeg ikke forstod om at jeg slet ikke kan bruge min forstærker til noget eller hvad??

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 12-06-12 22:56

Har du parabol?
Hvis du har skal du have et dobbelt LNB på på din parabol og trække kabel fra hver sin udgang på LNB til hver sin modtager.
se evt her: http://lavprisparabol.dk/twin-lnb-20/opticum-twin-lnb-ltp-04-h-0-1db-p101

Kommentar
Fra : LLabNoGard

Dato : 12-06-12 23:19

Men jeg kunne jo godt få signal fra en normal fordeler, bare ikke et godt nok signal og det var derfor at jeg prøvede at købe en forstærker men den gør bare at der absolut intet signal er.. mit spørgsmål var så hvorfor gør den det?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 12-06-12 23:44

Går ud fra at du har parabol.

Problemet er at der sider noget styre elektronik i et LNB og to modtagere kan derfor ikke styre et LNB
Sammenlign det med lyset i soveværelset, manden vil have lyset slukket og konen vil have det tændt, lyset kan ikke være begge dele på samme tid.

Med splitteren kan modtagerne sende styresignaler ud til LNB men når du skifter splitteren ud med forstærkeren mister de muligheden for at sende styresignalerne til LNB

Se mere her: http://www.satcure.co.uk/tech/lnb.htm

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 13-06-12 06:04

Jeg havde lige overset parabol det er som skrevet oven over 1 hoved En boks

Kommentar
Fra : LLabNoGard

Dato : 13-06-12 12:57

Så kan jeg overhovedet bruge min forstærker til noget??

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 13-06-12 17:22

Nej

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-06-12 20:40

Det signal, som kommer fra et LNB hoved har langt højere frekvens end det almindelige antennesignal som triax forstærkeren er dimensioneret til.

Der sker ingen forstærkning, og kommer om overhovedet noget igennem, så stærkt dæmpe fra dit lnb.

Dertil kommer at styresignalerne den anden vej også næppe kommer igennem.