/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
? Skifte radio i en Citroë Xsara 2.0 lim~
Fra : chris13
Vist : 419 gange
20 point
Dato : 27-11-01 13:43

Kan det lade sig gøre at bytte den originale radio med bånd ud med en alm radio med CD (JVC) ?
Jeg er godt klar over at jeg så må give afkald på styringen fra rattet, men vil radioen passe pladsmæssigt bagtil og ledningsmæssigt ?

mvh

Christian

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-11-01 18:13

"chris13" <chris13.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:6NLM7.80$K4.2824@news010.worldonline.dk...
> Kan det lade sig gøre at bytte den originale radio med bånd ud med en
> alm radio med CD (JVC) ?
> Jeg er godt klar over at jeg så må give afkald på styringen fra rattet,
> men vil radioen passe pladsmæssigt bagtil og ledningsmæssigt ?

Det kan det godt! Prøv at tjekke om du ikke kan få en Radeo der passer med
fjernbetjeningen i rattet, tror det må være muligt, man kan på en SAAB.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-11-01 00:45

>
> "chris13" <chris13.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:6NLM7.80$K4.2824@news010.worldonline.dk...
> > Kan det lade sig gøre at bytte den originale radio med bånd ud med en
> > alm radio med CD (JVC) ?
> > Jeg er godt klar over at jeg så må give afkald på styringen fra rattet,

Ikke nødvendigvis. men jeg kan kun anbefale dig at kigge forbi på enten
http://www.landberg.dk/ eller
http://www.hotforum.dk/hotforum/instance/B1C1554D.nsf/topic?openview
Der findes nogle debat forums der har haft dit problem/spørgsmål oppe.

Jeg mener at kunne huske, at det drejer sig om en lille boks til 500kr.
så kan du beholde ratstyringen.

held og lykke.
KoF

--
Posted from 213.237.38.38.adsl.sg.worldonline.dk [213.237.38.38]
via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-11-01 08:47

Nu ligger det sådan at jeg allerede har radioen, og er glad for den, så jeg
vil ikke bruge penge på en ny en. Jeg ville kunne overlevet at undvære
ratstyringen, men det ville være rart .

mvh

Christian

"MKP" <mkp@dk2net.dk> wrote in message
news:TQPM7.213$K4.17039@news010.worldonline.dk...
>
> "chris13" <chris13.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:6NLM7.80$K4.2824@news010.worldonline.dk...
> > Kan det lade sig gøre at bytte den originale radio med bånd ud med en
> > alm radio med CD (JVC) ?
> > Jeg er godt klar over at jeg så må give afkald på styringen fra rattet,
> > men vil radioen passe pladsmæssigt bagtil og ledningsmæssigt ?
>
> Det kan det godt! Prøv at tjekke om du ikke kan få en Radeo der passer med
> fjernbetjeningen i rattet, tror det må være muligt, man kan på en SAAB.
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-11-01 09:58

"Christian Andresen" skrev d. 28-11-01 08:47 dette indlæg :
> Nu ligger det sådan at jeg allerede har radioen, og er glad for den,
så jeg
> vil ikke bruge penge på en ny en. Jeg ville kunne overlevet at undvære
> ratstyringen, men det ville være rart .

Radioen burde passe i hullet - det er en standardradio, der sidder i
(blot med Citroën-mærke). Mange mærker (f.eks. Blaupunkt) laver et
adaptersæt, der giver dig mulighed for at bevare fjernbetjeningen. Spørg
i en tilbehørsbutik, om det findes til din radio.

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"

Accepteret svar
Fra : Tiwaz

Modtaget 20 point
Dato : 02-12-01 23:43

Havde en Xantia, hvor jeg fik monteret en Blaupunkt CD-radio i, ( den gamle var en motherfucker stor Citroen radio) det krævede bare en dims ( adapter) til at sætte mellem ratstyringsknapperne og bag på radioen, så virkede ratstyringen uovertruffent... og en "kasse" med klap så den nye lille radio passede i det store hul fra den gamle radio..
savner ratstyring i min nuværende Citroen AX....

Flemming