|
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 10-06-12 17:16 |
|
Jeg kan kun erklære mig 100 % enig med den mekaniker der var ærlig nok til ikke at ville tjene penge på et vrag.
Citroenreservedele er dyre og det det vil koste at reparere den, overstiger bilens værdi.
Tag ophuggerstøtten hjem på den og betragt den som udlevet
| |
|
Tæring er bremserør, er noget der sker med biler indtil disse rør er udskiftet til kobberrør.
Så hvis det kun er det der er galt med bilen, skal de blot skiftes.
Prisen på et komplet sæt kan du få ved http://autobremsen.dk.
Monteringspris skal du tage med en mekaniker.
Jeg har aldrig lavet noget på en Citroen. Men det kan ikke være en voldsom dyrt.
Når det skal laves bør du nok få skiftet klodser evt, skiver samtidig. Skiver skal overholde mindste mål, men disse mål kan mekaniker oplyse dig om.
Mvh Benjamin
| |
| Kommentar Fra : Mosebaek |
Dato : 10-06-12 18:28 |
|
Uha,man skal passe på med,ikke at nedvurdere andres biler.....men..
Hvordan er bilen øvrige beskaffenhed.Karosseri,motor,gearkasse,bærende dele,hjulophæng???
Står det for tur,ved næste syn???
En bil der er 18 år gammel,skal man være forsigtig med at "investere" i.
Men jeg forstår dig godt...det er med tungt hjerte,man må "aflive dyret",hvis den har tjent een trofast,
gennem årene.
Alligevel hælder jeg mest til dova`s......og mekanikerens svar.
M.
| |
| Kommentar Fra : trimare46 |
Dato : 10-06-12 18:42 |
|
hvis du spørger fdm om, hvilke biler man skal lade være med at holde kunstigt i live, svarer de citroen og peugeot.
det er de to mærker der er flest problemer med overhovedet.
og reservedele til dem er generelt meget dyre.
| |
| Kommentar Fra : Cortina01 |
Dato : 10-06-12 18:46 |
|
Du skal kigge grundigt på synsrapporten. Står der noget om, at synet er afsluttet og rapporten ikke fuldstændig, - eller står der, at køretøjet kan godkendes efter omsyn ?
Hvis synet er afsluttet og synsrapport / mangelliste ikke er fuldstændig betyder det i praksis et helt nyt syn dvs. der kan komme yderligere fejl og mangler for dagen, som gør det yderst kostbart, såfremt den skal klargøres.
Så overvej det grundigt, og indhent evt. et tilbud eller to som kan give dig et fingerpeg i retning af, om den kan bære det økonomisk.
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 10-06-12 18:57 |
|
Citroén bremserør ruster og kan skiftes, af en der ved hvad han gør.
En ikke Citroén-mekaniker er lidt bange for franske biler, og er der ikke andre store fejl ville jeg da få det lavet.
| |
| Kommentar Fra : Beestone |
Dato : 10-06-12 21:03 |
|
En Citroen ZX er ikke anderledes end en tilsvarende årgang Golf.
De er bygget over samme opskrift.
ZX modellen har fuldstændigt normal stål affjedring og fuldstændigt normal 4 cylindret tværstillet motor.
Dertil har den fuldstændigt normale bremser og bremserør.
Min erfaring er, at dele til sådan en ZX i snit ligger under ½ pris af hvad dele til en VW koster.
Rørene kan alle købes i Biltema i KobberNikkel - færdiglavede med nipler - i de rigtige længder.
Hvis du selv kan pille en lille smule, er det lige før det er verdens nemmeste bilreparation at renovere bremser på sådan en bil.
Grunden til at mekanikeren ikke vil anbefale en reparation er, at en brugt ZX har en lav handelsværdi.
En tilsvarende Golf vil typisk koste det 3dobbelte, selvom den er gennemrådden.
| |
| Kommentar Fra : alimak |
Dato : 10-06-12 22:39 |
|
Jeg mener du kan få en mekaniker der laver sort arbejde til at skifte bremserørene ud for 4-5000kr.,Og det vil du måske koste på den?
alimak
| |
| Kommentar Fra : Mosebaek |
Dato : 10-06-12 23:14 |
|
Citat Hvis du selv kan pille en lille smule, er det lige før det er verdens nemmeste bilreparation at renovere bremser på sådan en bil. |
Alt er nem,her på Kandu. Men jeg vil godt mane til lidt forsigtighed,ikke mindst med bremserne.
Hvis vedkommende aldrig har set bunden af en bil før.
Een ting er at montere nogle afpassede kobberrør.Det kan de fleste nok. Men udluftning er altså,mindst ligeså vigtigt.Er det "amatører",vil jeg påstå det kræver tre peersoner,at udlufte et bremsesystem ordentlig.Det mindste "falsk" luft den tar ind,eller forkert rækkefølge af hjul.......du er lige vidt.
Hvad med udluftningsniplerne??? De kan være drilagtige,hvis de ikke har fået service,eller bare en støvmanchet,er faldet af.
M.
| |
| Kommentar Fra : pabloj |
Dato : 11-06-12 09:59 |
|
Det er en god ide Mosebaek, så er der en der kan hente øl og vand og hvis man har en udlufter, kan den anden feje gårdspladsen.
Som Cortina01 skriver skal den være færdigsynet. Hvis den er det så gør som Beestone foreslår..
Jes
| |
| Kommentar Fra : Mosebaek |
Dato : 11-06-12 11:07 |
|
Skal indrømme,at det var en noget uautoriseret system,der blev brugt.
De "tre personer" skal forstås sådan: Een til at pumpe pedalen,een til at styre udluftningsskruen.Og een till at holde øje med vædskestanden i hovedcylinderen.
Men det foregår nok knap så primitivt,på et værksted.
M.
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 11-06-12 13:23 |
|
Hvis bilen ellers er i god stand , kan det absolut betale sig at udskifte bremserør.
Men hvis der tærer hul i bremsrørene, har bilens rustbeskyttelse ikke været holdt i orden. Derfor mkan der være tæringer mange andre steder, og så er det et åbent spørgsmål, om det betaler sig at reparere på den.
Selve bremserørene ernok ikke så dyre, og de er ikke svære at skifte, for den som kan.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|