/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Ford Mondeo hydraulisk kobling
Fra : steen69
Vist : 713 gange
100 point
Dato : 08-06-12 21:11

er her en Ford mek .

kobling med et hug ville ikk tage fat. der forsvinder ikke væske - har prøvet at udlufte og skifte væske osv.- ingen luft i- pedal er som sådan egentlig hård nok - den påvirker bare ikk koblingen - virker som om hovedcylinder ikke laver tryk nok- hvis man sætter en slange på udluftningsstuds- så kan den dårligt skyde slange af - burdre den ikke ikke ?

andre bud eller erfaringer meget velkommen -

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-06-12 21:33

Nej koblingshydraulikken skal ikke skyde en slange af .

Men nogt tyder på at cylinderen ved pedalen er utæt indendig.
Den hyppigste årsag er at der er kommet en anelse mineralolie i systemet. Det er ren gift for gummiringen, som tætner om stemplet.
Den fejl giver ikke spild af koblingsvæske uden for systemet.

Kommentar
Fra : steen69

Dato : 08-06-12 21:39

hvordan i alverden skulle der komme mineralolie i systemet - ??

faktisk kunne du måske godt ha ret- synes ind imellem der kommer lidt lyde fra beholder når pedal trædes ned- som tyder på som du antyder pakning omkring hovedstempel er utæt -

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-06-12 23:29

Der skal fantastisk lidt olie til at lave baladen . Lidt oliesnavs på hænderne, når låget tages af beholderen, siges at kunne gøre det.

Nu har jeg jo heller ikke påstået at olie er den eneste mulige årsag til utæthed.

Dengang jeg havde en ford for mange år siden, kunne man få reperationssæt til de hydrauliske cylindre. Der var nyt stempel og gummidele. Cylinderen bør hones og vaskes inden nyt stempel sættes i. Vask omhyggeligt med sprit, som tørrer inden gummidele sættes på . Dersmøres med det specielle gummifedt til bremsehydraulik .

Hvis du ikke ved hvad honing er, eller ikke har adgang til udstyret. Så køb hellere en ny komplet cylinder.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 09-06-12 12:22

Ventilen i hovedcylinderen er kaput! = ny hovedcylinder!

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 09-06-12 13:44

Jeg er på holdet med defekt hovedcylinder.
Dobbelt tjek med din instruktionsbog hvilken type væske der skal på.

Almindeligvis er det DOT4 bremsevæske, men der findes andre systemer.
Hvis det er DOT4 bremsevæske, skal du huske at denne væske skal udskiftes regelmæssigt, ligesom bremsevæske, af samme årsag : nemlig opsugning af vand.
Ikke så meget pga kogningsfare i koblingsvæsken, men fordi det stigende vandindhold får involverede komponenter til at ruste indefra.

Kommentar
Fra : steen69

Dato : 09-06-12 16:14

takker for gode input- der sidde mærkert der angiver væske skal udskiftes i 2013- det bliver den selvfølgelig nu-

Kommentar
Fra : tyller01

Dato : 12-06-12 11:09

Det er helt klart at hvis en beholder med bremsevædske ikke kan få luft ind så kan den ikke virke på grund af det vakum som bliver når træder på pedalen undersøg om der er åndehul som der virker i dækslet på beholderen