/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Smartphone indstillinger for Wi-Fi
Fra : kanduvildu
Vist : 363 gange
49 point
Dato : 07-06-12 11:03

Jeg har netop købt mig en smartphone HTV one V. Men jeg er i tvivl om hvorledes jeg skal indstille trådløst netværk og mobilt netværk.
Hvis jeg nu sætter Wi-Fi til "on" og mobilt netværk til "on" også, er det så korrekt at den går på mit Wi-Fi når jeg er hjemme og når jeg så er ude så går den på mobilt netværk?
Er lidt bange for at det kommer til at koste for mange penge (men ved det ikke) Mit Wi-fi derhjemme koster vel ingenting? (har jo betalt internetabonnementet til min computer) Men så når jeg forlader huset så vil telefonen gå på mit mobile netværk, er det korrekt?

Og et spørgsmål mere, skal man slå Wi-fi fra (altså derhjemme) når man ikke bruger det, om natten f.eks, eller skal den bare være "on" konstant?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 07-06-12 11:44

Hjemme kan du sagtens laden være konstant on.

Du skal du være opmærksom på at "WIFI on", bruger en del strøm når du ikke er hjemme, da det forsøger at finde "gratis" net når du tager telefonen mand i byen.

Og du har ret i at dit hjemme netværk ikke koster, hvis du hjemme har fritforbrug på dit hjemme netværk (De fleste af os har frit forbrug).

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : kanduvildu

Dato : 07-06-12 11:49

Hej Benjamin, tak for dit svar. Jeg blev lidt klogere
Vil det så sige at når jeg går hjemme fra er det en meget god ide at sætte Wi-Fi på "off" netop for at spare strøm?
Når Wi-fi er på off så bruger telefonen det mobile netværk i telefonen. Jeg kan forstå at den også henter data selvom man ikke beder den om det, er det korrekt? Det vil så sige at når jeg er ude i byen så bruger telefonen det mobile netværk, også selvom jeg ikke bruger telefonen??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-06-12 11:52

Min Sony Ericsson har Wi-Fi slået til hele tiden så den kan benytte mit hjemmenetværk når jeg er inden for rækkevidde, det er som du er unde på, gratis da du allerede har betalt for internet forbindelsen.
Du bør have et abonnement med data inkluderet for at få fornøjelse af telefonens mange muligheder, også når du ikke er i nærheden af et Wi-Fi netværk.
Hold øje med programmernes (apps) indstillinger, for at nævne et eksempel så har jeg Dropbox på både telefon og computer, Dropbox app'en opretter en mappe som også vises på computeren, den hedder Camera uploads og hver gang jeg tager et billede eller optager et filmklip så sendes disse billeder til Dropbox, der er en indstilling hvor jeg har valgt Wi-Fi only, så er det kun når jeg er i nærheden at mit hjemmenetværk (eller et ubeskyttet trådløst net) at telefonen sender billeder og film til Dropbox, det kan hurtigt blive dyrt hvis den fik lov at benytte telefonens net, det er bare et eksempel, andre af dine apps kan sikkert indstillet også,
Hvis Wi-Fi altid er slået til så går telefonen på dit hjemmenetværk når der er mulighed for det, men når du er ude så søger den netværk og det kan koste på batteri tiden men ikke pengepungen