/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
slagtekvæg
Fra : tikoeberen
Vist : 517 gange
20 point
Dato : 30-05-03 10:30

Hvad er gennemsnitsvægten på et dansk slagtekvæg ?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-05-03 10:38

OK! Nu er en ko jo ikke ligefrem en gnaver, men en drøvtygger... men alt tilgivet
Vægten kommer an på om det er en kalv, kvie eller okse... men skal vi ikke sige omkring de 6-700 kg.

Jeg vil lige indflette dette link også (ikke noget med vægt at gøre, men etik):
http://www.fbr.dk/det_mener_vi/pm/alle/dyretrans/

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-05-03 10:43

NB: En anden faktor er hvilken kvægrace? Men for at dække det hele så imm. 500 - 1000 Kg.
og så lige et link mere (ikke alt bør dreje sig om profit)
http://www.max8timer.dk/asp_forside.asp

Kommentar
Fra : tikoeberen

Dato : 30-05-03 11:08

Det drejer sig om en slagtekvie.

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 30 point
Dato : 30-05-03 11:50

5-600 kg. vil jeg sige (med mindre det er en spædkalv)

Godkendelse af svar
Fra : tikoeberen

Dato : 30-05-03 13:35

Tak for svaret CLAN.
Det kunne bruges selvom det desværre ikke er helt nok, til at vinde det væddemål jeg er i gang med

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-05-03 13:42

Så må du skælde min far ud Det er han jeg har spurgt til råds... han er slagtermester (pensioneret skal lige tilføjes).

Så må du vinde skidtet tilbage, ved at be' ham / hende om at opstille 10 øl i 5 rækker med 4 øl i hver række.

Løsningen er:
Tegn en fem-benet stjerne, stil en øl (eller tegn en prik) i hvert krydsningspunkt, samt på hver stjernespids.

Søren