/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Petroleumstønde og gasflaske!
Fra : horseman
Vist : 975 gange
200 point
Dato : 31-05-12 11:54

Er der nogen, der har en idé til, hvordan jeg åbner en 200 l petroleumstønde, så jeg kan bruge den til afbrænding af affald? Og hvordan jeg får solgt en 11 kg. gasflaske(så vidt jeg husker gav jeg ret meget for den i sin tid)?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-05-12 12:02

Tønden skal du rense godt og grundt, og dernæst bruge en vinkelsliber

Gasflasken kan du sælge på www.dba.dk

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 31-05-12 12:22

Pas på dampene i tønden
Gasflasker sælge for 75.- på DBA eller guloggratis

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 31-05-12 12:24

Citat
Pas på dampene i tønden

Vil du være sikker, så fyld den op med vand og skær den istykker

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 31-05-12 13:30

Put gasflasken ned i tønden, så kan Du sprænge låget af.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 31-05-12 15:20

Citat
Vil du være sikker, så fyld den op med vand og skær den istykker

Gør som nomore skriver. Jeg husker en mand der blev dræbt,for nogle år siden,et sted i Midtjylland.
Var igang med samme øvelse.

Det er absolut ikke noget at spøge med:Kemikalie dampe + vinkelsliper. (sprit,bensin,olie m.m.).

M.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 31-05-12 19:01

Kode
Vil du være sikker, så fyld den op med vand og skær den istykker

Hvor skal den skæres i stykker ? en sådan omend meget fortyndet blanding af petroleum og vand må ikke bare løbe ud på jorden ,men skal opsamles og aflevere s forsvarligt ( feks kemikaliaffald Genbrugsstationen )

Ved ikke om dette er lovligt endsige ufarligt :

Måske kunne du slå et par ordentlige huller i begge ender og så lægge tønden på langs med hullerne i øverste position på et stort bål / mega grill nogle timer så skulle petroleumsdampene/resterne være ude og du kan tænde for vinkelsliberen når pølsene er spist

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-05-12 19:14

Ja fyldes med vand.................så kan du også "skære" i den lige inden for lågkanten med en fladmejsel.

Kommentar
Fra : horseman

Dato : 31-05-12 19:27

Pyh, det er mere kompliceret end som så! Tak til alle gode råd. Jeg ville jo aldrig have troet, det var farligt at skære tønden op? Tak.
Nu skal jeg undersøge, hvad en fladmejsel er? Og ja, hvad gør man med vandet efterfølgende??

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 31-05-12 20:50

Citat
Jeg ville jo aldrig have troet, det var farligt at skære tønden op?

Man RYGER vel heller ikke - når man er på tanken og fylder dyret op = ELLER
Det virker eller´s skide GODT - sådan en antænding i en lukket ''dunk'' det er
at sammenligne med et meget stort Nytår´s brag, som vedkommende aldrig kommer til ..igen

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 31-05-12 20:52

Ellers kig ind på Youtube´n under BARROW? grill
Ikke fordi? men der skærer de vist også en tønne i stykker.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 31-05-12 20:57

Citat
Måske kunne du slå et par ordentlige huller i begge ender og så lægge tønden på langs med hullerne i øverste position på et stort bål / mega grill nogle timer så skulle petroleumsdampene/resterne være ude og du kan tænde for vinkelsliberen når pølsene er spist

Syntes jeg kom med samme TIP om en (måske) IKKE tom benzin tank
der skulle have en svejse-klat.......
Men eller ville jeg sikker gøre det samme/ hvis ikke man brugte vand
bortset fra at ÆDE det der LIGE skulle grilles.......

Men pas på, der skal altså ikke meget til, før det går MEGET galt.

Kommentar
Fra : ove112

Dato : 31-05-12 21:19

brug en kraftig dåseåbner slå et hul og brug en bliksaks det kan gøres sådan lavede vi murbaljer i gamle dage

Kommentar
Fra : horseman

Dato : 25-06-12 08:15

Ove112: kan man få så store og kraftige dåseåbnere? Jeg har også tænke at slå et hul og derefter bruge en nedstryger? Mon dette er muligt?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-06-12 10:41

Citat
Jeg har også tænke at slå et hul og derefter bruge en nedstryger? Mon dette er muligt?

Ja men den skal stadig fyldes med vand - husk det er ikke væsken men dampe fra væsken som er brandfarlige.

Til nedstrygerklinger findet et håndtag så det er nemmere.

eks. denne:
http://www.millarco.dk/detail.asp?vid=45132&menu_nbr=26&page_nbr=51