/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Mine Guppyhunner er Gravide
Fra : Fi123
Vist : 790 gange
20 point
Dato : 29-05-12 18:03

Hej, jeg har et 54 liters Akvarium, jeg har 4 Sværdrager,4 kampfisk og 7 Guppyer: 3 Guppyhanner og 4 Guppyhunner. Når mine Guppyhunner nu får unger spiser kampfiskene eller Sværdragerne så ikke ungerne? Og hvad kan jeg gøre for at beskytte ungerne?
Min far siger at vi måske kunne tage en helt amindelig plastik-flaske, lave nogle huller i den sådan at det kun er ungerne der kan svømme derind for at beskytte sig for Kampfiskene og Sværdragerne Er det en god ide?

På forhånd tak, hilsen Fi

Kommentar
Fra : Fi123

Dato : 29-05-12 18:11

Nogle der har et svar? :O

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 29-05-12 18:42

Prøv evt. at se tidligere indlæg

http://www.kandu.dk/spg58246.aspx

Kommentar
Fra : Fi123

Dato : 29-05-12 18:56

Tak

Kommentar
Fra : Fi123

Dato : 29-05-12 18:57

Men hvad er bedst den flaske ide som min far fandt på= Gratis
eller købe en Fødekasse?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 29-05-12 19:10

Stol på farmand - og find en løsning uden den store investering. Held og lykke!

http://akvariesiden.akvariefisk.dk/forum/thread/?ID=1063425

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 29-05-12 19:47

Citat
4 kampfisk

Håber det er hunner...

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 29-05-12 19:52

NB: Guppy´er kanibaler, så de æder sine egne unger, før eller siden.

Lån mor´s Nylon strømper (skal være rene - ikke vasket med det ene og andet skylle middel) og lav din egen fødekasse, og fjern hunne når maven ikke er sort mere, eller efter en times tid

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 29-05-12 22:05

Se om din dyrehandler har en klump mos du kan købe.
så vil ungerne helt automatisk gemme sig i mosset indtil de er blevet større.

Store fisk æder små fisk, det kan ikke være anderledes.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 29-05-12 22:07

Javamos øverst til venstre: http://www.gotfred.com/mos.html

Kommentar
Fra : webm

Dato : 30-05-12 01:09

man går naturligvis ned til dyrehandlen og køber en fødekasse - den koster jo ikke alverden!

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 30-05-12 06:53

Citat
man går naturligvis ned til dyrehandlen og køber en fødekasse - den koster jo ikke alverden!

Javamos er kønnere og mere naturligt end en fødekasse.

Min mor har haft akvarie i mange år, hos hende gemmer ynglet sig i mosset og imellem bladene på de hammerslåede, som ligger i overfladen.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 30-05-12 06:55

"Hammerslåede" = dem på det nederste billede: http://www.planteimporten.dk/?gclid=CMTUm72cp7ACFci-zAodG22vZw

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 30-05-12 06:58

Hmm, klik på "planter" yderst til venstre, så kommer billedet.

Kommentar
Fra : Fi123

Dato : 30-05-12 12:55

Jamen er der ikke noget yngel der bliver spist selvom jeg køber Javamos?
Mange af akvarie-vennerne mener at Kampfisk æder ynglet selvom man køber Javamos?

Kommentar
Fra : Fi123

Dato : 30-05-12 12:56

Og hvad med den der idé min far fik?
Det er jo helt gratis?

Kommentar
Fra : Fi123

Dato : 30-05-12 13:11

Åhh.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-05-12 14:21

Fødekasse dur ikke for den er kun beregnet til at fisken føder ungerne deri , og ungerne så falder ned gennem hullerne i kassen så fiskemoderen og andre fisk ikke kan æde dem.
Ungerne skal umiddelbart efter fødslen flyttes i et akvarium af hensigtsmæssig størrelse, for de kan ikke gå i fødekassen indtil de er så store at de ikke bliver ædt af sværddragerne, da det tager flere måneder før de er så store.

Hvis du vil have overlevende guppiyngel skal du have et akvarium kun med guppier og så håbe at lige dine guppier er nogen af dem der ikke æder deres unger, for det kan de nemlig også finde på.

I øvrigt er dit akvarium på 54 liter heller ikke stort nok til flere fisk end dem du allerede har, så ingen grund til at stræbe efter en masse yngel

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 30-05-12 16:46

Ivrigt vil jeg gøre dig opmærksom på, at de guppy-unger du får i dit akvarie sjældent får lige så flotte haler som dem du køber.