/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Tilbehør til grill
Fra : MSS
Vist : 966 gange
100 point
Dato : 29-05-12 09:07

Hej

Jeg har brug for en ide til noget nemt tilbehør til grill.

Vi skal til et klassearranement, hvor vi selv skal medbringe kød til eget forbrug, og så noget tilbehør, der skal på et fælles bord.

Er presset for tid både dagen før og på selve dagen, så et eller andet nemt vil være kærkomment

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-05-12 09:18

Coleslaw er grundlæggende en utrolig simpel salat, der kun tager kort tid at lave. Denne opskrift på nem coleslaw er skåret helt ind til benet.

http://www.coleslaw.dk/

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 29-05-12 09:21

Svinemøbrad med bacon omkring er nemt og smager godt og evt et par pølser
Tilbehør nye kartofler på spyd ( eller nem kartofler de ar forvansket og klar til brug) samlet forbrug på indkøb og forberedelse ca. 20min

Kommentar
Fra : xyfuz

Dato : 29-05-12 09:32

Baby-majskolber, champignon & peberfrugt på spyd = Nam Nam ...

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 29-05-12 09:47

Det bliver jo en smagssag, hvad du vælger. Men en Bulgursalat, syntes jeg, er både nem og lækker. Den passer fint både til kød og fisk. Der findes mange varianter her får du en af dem, opskriften er til 4 personer.

Bulgursalat

Ingredienser:

200 gram bulgur
5 dl vand
5 tomater
1 agurk
4 forårsløg eller 1 salatløg
½ dl olivenolie
2 spsk balsamicoeddike
salt

Fremgangsmåde:
Bulguren skylles i koldt vand. Vand bringes i kog og bulguren tilsættes. Koges i 10 minutter under tætsluttende låg.
Tomater og agurk skylles, snittes i tern og kommes i en skål.
Løg skylles (eller pilles hvis du bruger salatløg) og snittes fint.
Den kogte bulgur afkøles og vendes med grøntsagerne.
Balsamicoeddike og olie blandes og hældes over salaten. Tilsidst krydres der med salt.

http://www.anesmad.dk/opskrifter/079.html

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-05-12 12:26

Lørdag var jeg til et "tag-selv-med" grillparty.

En af de andre skar courgetter ud i skiver og grillede dem, blot var de lidt for tynde så mange gik gennem risten når de blev vendt

Jeg kom med en skålfuld af dette:
Halve/kvarte jordbær blandes med hakkede løg, olivenolie og hakket basilikum, trækker et par timer i køleskab.

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 29-05-12 12:54

Er verdensmester i at "snyde" til de der taf selv border da jeg ofte som du er presset på tid om eftermiddagen.

Køb en af de gode katoflesalater og nogen tomater og evt lidt frisk grønt pynt.

Tag din pæne skål der hjemme hæld katofelsalten op iden, smag til om der skal salt og peper i.

Skær tomater og andrette dem pænt sammen med en dusk grønt, gerne dild, da der ofte er dild i katofelsalten fra indkøb.

Gør du det pænt og ordenlig er der ingen der kan se at du har "snydt" og ved blind test er det aldrig min "snyde" katofelsalat der er blevet pejet ud som den der er snydt med.

En lille håndfuld mødre og mig er gået i skarb konkurece om hvem der er bedst til at "snyde" og vi går ofte galt i byen

En af de andre snyder med at købe en pose grøn salat som er skået og så pifter hun den op med majs, agurk og hvad de lige er årstid for. Du kan også i Superbedst selv blande en salat.

Noget som ikke er direkte tilbehør men dejligt at stå på bordet er en skål med små tomater, gulerødder og agurk i stave evt lidt dip og der er andre ting som er dejligt for små børn og voksne at små hapse for hyggen skyld.

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 29-05-12 13:00

Køb et godt brød hos bageren, skær i skiver, smør skiverne med saften fra en dåse flåede/hakkede tomater og evt lidt hakket hvidløg og hakket basilikum, put revet ost ovenpå og rist skiverne i ovnen. Server på et pænt fad og de ryger som varmt brød - også selv om de er kolde på det tidspunkt.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 29-05-12 14:42

Hvis alle kommer med tilbehør, så er der garanteret allerede en del salat på bordet. Jeg vil foreslå dig små hvidløgsbrød og en skål med jordbær. Evt. Melon.

Det er nemt og populært.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 29-05-12 17:13

Citat
http://www.anesmad.dk/opskrifter/079.html

Har samlet sidens opskrifter i en fil, for dem der vil have den

http://peecee.dk/upload/view/368467

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 29-05-12 19:17

Spidskålssalat med jordbær er en hitter:

Spidskål deles i 4, stokken fjernes og resten snittes i supertynde strimler.

jordbær deles i 4 og blandes i, med en olie,æbleeddikedressing samt lidt salt og peber.

Den kan sagtens laves dagen før- giver blot lidt mere saft.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 30-05-12 01:16
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 30-05-12 01:18

Husk at ANMELDE filerne for ulovlige, så er jeg fri for slette dem

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 30-05-12 01:20

NB: samtlige Karolines køkken bøger kan hentes = PM

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 31-05-12 00:45

Pitabrød med ost, penslet med olivenolie og drysset med rosmarin,
http://www.grillguru.dk/forum/viewtopic.php?f=43&t=7083