/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
sort skærm
Fra : Pytten1510
Vist : 643 gange
50 point
Dato : 25-05-12 17:41

Hej

Har et lille problem. Har en Packard Bell...som har sort skærm. Det lyder som om den starter op, men der er sort skærm. Skal jeg gætte på at det er grafik kortet der er stået af ?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 25-05-12 17:48

Sæt den til en extern skærm

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 25-05-12 17:49

Hvis det er en bærbar...

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 25-05-12 18:28

det er en stationær

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 25-05-12 18:36

Prøv at sætte en anden skærm til.
Har den dedikeret grafikkort? Hvis den har, så prøv at tage det ud og sæt skærmen til det der sidder på bundkortet. Eller prøv med et andet grafikkort.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 25-05-12 18:48

Ellers prøv at smid skærmen på dit ''antenne stik = TV/ anlæg'' ???????
For at se om det er skæmen, men der sidder vel justerings knapper
som kan bruges til det formål.

Ellers regn med dit kort er stået af
hvis du kan, så prøv at bytte slot i dit bundkort.....
Har et ældre kort selv, og det står engang imellem af
på grund af varme

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 25-05-12 19:09

Jeg kan ikke bytte slot...der er kun en mulighed for at sætte et i.
Jeg har forsøgt med 2 forskellige skærme...der er sort skærm på begge.

Har den dedikeret grafikkort? Hvis den har, så prøv at tage det ud og sæt skærmen til det der sidder på bundkortet. Eller prøv med et andet grafikkort.

?? Er det, det andet blå stik der menes ?

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 25-05-12 19:27

Jeg har nu taget grafikkortet ud og sat skærmen til det blå stik den er "født" med...tror nu nok jeg bestiller et nyt for det er en trist opløsning der er .... medmindre det er slot'en der er stået af ?

Accepteret svar
Fra : fun2

Modtaget 50 point
Dato : 25-05-12 20:41

Hvis det virker med det "medfødte" stik, vil det sandsynligvis hjælpe at sætte et nyt grafikkort i, det er sandsynligvis ikke selve slottet der er stået af.

Hvis du installerer den rigtige driver, burde du kunne få en rimelig opløsning på den medfødte udgang, men det går nok langsomt til spil og video.

Godkendelse af svar
Fra : Pytten1510

Dato : 25-05-12 20:52

Tak for svaret fun2. Jeg køber et nyt grafikkort til den...men nu har jeg da i det mindste fået billede på...så vi nærmer os målet...