/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Toyota Carina E, 1,8 GLX, 1997, Aircon.
Fra : Softpentium
Vist : 525 gange
50 point
Dato : 24-05-12 14:45

Hej.

Jeg har lige købt mig en Toyota Carina E, 1,8 fra 1997.
Det eneste der er galt med den, er at airconditionen ikke virker.
Når jeg trykker for at tænde aircon, så lyser lampen, men pumpen trækker ikke.
Hvis jeg tager en ledning direkte fra batteriet og ned på pumpen, kører og køler den fint.
Jeg har fundet og tjekket sikringen, og den er ok,
men er der nogen der ved, hvor relæet til pumpen sidder henne så jeg kan tjekke det?

Evt. andre forslag til, hvad der kan være galt?

På forhånd tak for hjælpen :)

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 24-05-12 15:50

Hej Softpentium, det lyder som en god bil. hvad gav du for den?
Det er til at overskude hvis det kun er airconditionen ikke virker, pumpen virker ikke hvis jeg tager ledningen direkte fra batteriet virker det køler og køre den fint.
Jeg har fundetog tjekket sikringog den er ok,
Mer er der nogen Der ved hvot releet til pumpen sidder henne s´å jrg kan tjekke Det ee andre forslagjeg har fundet util pumpen sidder henne så jeg kan tjekke det?
EVTAndreForslag til hvadder kan være gal?
På forhånd tak for hjælpen:)

Kommentar
Fra : RT23

Dato : 24-05-12 16:59

det kan være en dårlig forbindelse til pumpen der gør at den ikke bliver aktiveret når du trykker på lampen .

men er du 100% sikker på at pumpen ikke kører ? eller kan det være pga alt for lidt r134 i anlægget, eller for meget. da for meget væske ikke vil køle ordenligt.