/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
maling
Fra : bublebee
Vist : 577 gange
100 point
Dato : 24-05-12 14:11

Vi har lige bygget et ekstra børneværelse til vores lille datter på 8 mdr. Der kommer ikke så meget lys ind så vil gerne male med en god maling.
Nogen der kender til den der light & space fra sadolin ?
Eller er der andet der er lige så godt , og stadig gerne svanemærket.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 24-05-12 14:20

Du kan jo også bruge linoliemaling fra f. eks. Naturmaling

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 24-05-12 14:25

Er det godt ? Det er gipsvægge

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 24-05-12 15:19

http://www.byggeri.dk/guide/maling/artikler/kritik-af-linolie-til-indendoers-brug
Det med maling er svært, da der ofte kommer nye produkter, så det er svært at være opdateret.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 24-05-12 15:28

Ja det lyder ik rart. Det må jo helst ik lugte da det jo er et baby værelse.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 24-05-12 18:27

Linoliemaling lugter i lige så lang tid som plastmaling. Du kan jo også blande dig en limfarve; den er færdig med at lugte på en dags tid.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 24-05-12 18:28

For en ordens skyld: Der er ikke terpentin i ordentlig linoliemaling, hverken mineralsk eller vegetabilsk.

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 25-05-12 16:10

Man maler altså ikke gipsvægge med linoliemaling. Hele ideen med linoliemaling er, at den er elastisk og arbejder med træet samt tilfører olier til træet, så det ikke udmagres. Gå efter en mat, men stadig afvaskelig vandbaseret maling.