/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Hvordan starter man en bådmotor
Fra : amonsendk
Vist : 830 gange
50 point
Dato : 22-05-12 21:57

Sidst jeg ejede en motorjolle er 30 år siden. Dengang startede man motoren ved at trække i den - i øvrigt igen og igen - og til sidst startede den! Nu er jeg en noooget mere voksen kvinde og har slet ikke de kræfter - så nu hvor jeg gerne vil købe en motorjolle er drømmen atr man starter motoren med en nøgle eller andet. Hvis man køber en styrpultbåd med rat - er det så altid sådan at den startes med el eller nøgle eller andet - er slet ikke opdateret på dette - hvem kan fortælle mig lidt ?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-05-12 22:01

Citat
Hvis man køber en styrpultbåd med rat - er det så altid sådan at den startes med el eller nøgle eller andet

Næ, ikke nødvendigvis, for det forudsætter at motoren er tilsluttet et batteri/akkumulator og har ladegenerator og startermotor monteret og at der er installeret tændingslås o.s.v. i styrpulten.

En styrpult kan også bruges alene til at manøvrere båden, altså dreje o.s.v. ved hjælp af kabeltræk og medfører ikke automatisk, elstart m.m.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-05-12 22:11

Her er måske noget!?

Starte en bådmotor på en let måde
http://www.kandu.dk/Spg161070.aspx

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 22-05-12 22:24

se priser her
et lille firma med god service
http://www.kbmarine.dk/

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 22-05-12 22:38

Du køber blot en båd der har EL start.

Eller hvis det er kun er motor, køber du en sådan med EL-start.

Der er ikke mange der har kræfter til at starten en motor på over 50Hk med en start snoretræk. Så derfor udstyres disse oftest med EL start.

I dag er det nom mere normalt med elstart end uden.

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-05-12 23:07

Bind en flæskesteg på propellen og slip 50 piranhaer løs i nærheden.

De flænser kødet så hurtigt at det burde få den til at dreje.