/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
Internet på fladskærm (Samsung)
Fra : Dipsey
Vist : 1808 gange
50 point
Dato : 22-05-12 17:59

Jeg har 10 mbit forbindelse (kabel) og vil sætte det til mit nye tv, men det virker ikke. Kigger i manualen og ser der står det ikke kan køre hvis forbindelsen er lig 10 mbps eller mindre, så skal jeg virkelig opgradere til 20 mbit??
Er mbps og mbit det samme?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 22-05-12 18:05

Nej, det er ikke det der er årsagen.

Har du macfilter på din router?

Hvordan har du adgang til internet, hvem er din udbyder?

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 22-05-12 18:06

Hmm okay..
Har sgu ikke så meget forstand på det. Det er ikke trådløst, men en ledning der går fra en boks på væggen. Har ComX

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-05-12 18:06

m betyder milli

Så det du har lyder som om det er med M for mega.

Mere end 10 Mbps er det samme som 10 Mbit .

ps står for per sekund . Det er underforstået ved Mbit.

Hvis man skulle være helt korrekt hedder det Megabinits/s

Når samsung skriver at forbindelsen skal være så hurtig hænger det sammen med at der ikke kan streames film ved lavere hastigheder, hvis filmen skal være i en ordentlig opløsning egnet til en stor skærm. .

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 22-05-12 18:08

Okay nu er jeg helt forvirret med to vidt forskellige svar.
Vil jo ikke opgradere internet, hvis det ikke er nødvendigt

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 22-05-12 18:09

Kan du ikke prøve at sætte din PC til ved siden af dit TV og se at dit kabel virker?

Det kan jo være en banal fejl i dit kabel.

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 22-05-12 18:11

Du har ikke fået 2 forskellig svar, du har fået 2 svar som giver svare på hver sine dele af det du spørger om.

Jeg tror transor og jeg er enige indtil videre..

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 22-05-12 18:12

Jeg har taget kablet fra min stationære computer, der virkede fint sidst jeg brugte den, så kablet burde virke som det skal..?
Men han siger jo også at der skal mere end 10 mbit til at streame..?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 22-05-12 18:15

Ja...

10 Mbit til at streame..?
Men du skal jo først se om din net virker og de internet dele der handler om at se tvprogrammer der kommer via nette skulle jo gerne virke.

Jeg tvivler på at TV tjekker at din båndbrede kan håndterer 10 Mbit.

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 22-05-12 18:20

Jeg har lige prøvet det jeg bruger til min bærbare og det virker heller ikke,
den skriver bare tilsluttet til det kablede netværk, men ikke til internettet

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 22-05-12 18:24

Så skal du tjekke om dit kabel er gået i stykker eller prøve med et andet kabel. Eller tjekke at stik er sat korrekt i din comX - boks.

Du nærmer dig en løsning på dit problem.

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 22-05-12 18:25

Ups, så lige at internet manglede.

Så kan det være du skal genstarte din comX boks, ved at tage strømmen til den og sætte stikket i igen.

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 22-05-12 18:26

Jeg tror sgu ikke den kan genstartes, der er ingen knapper på den

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 22-05-12 18:29

Jeg skrev også du skal tage strømmen til den....
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 22-05-12 18:29

Fik hevet stikket ud og desværre intet held

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 22-05-12 18:58

Kan ComX have bundet mine IP adresser til abbonnementet så det er derfor jeg ikke kan bruge det?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-05-12 19:37

Citat
og vil sætte det til mit nye tv

Misforstår jeg spørgsmålet eller er dit TV med internet ?????

Hvad er det for et tv....

Og hvad er det for tv-kanaler du vil have via nettet....

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 22-05-12 21:47

Har du indstillet netværkeinstillingerne på dit tv?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 22-05-12 21:51
Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 50 point
Dato : 22-05-12 22:30

Citat
Kan ComX have bundet mine IP adresser til abbonnementet så det er derfor jeg ikke kan bruge det?

Ja, eller indirekte de [U]kan[/U] binde din MAC adresse, så denne skal godkendes. Dog ved jeg ikke om COMX anvender denne praksis. TDC gør i Yousee abb, dette. Så din tanke er ikke fjern.

Men hvis de har denne praksis kan du sætte en router på, så ser comx kun en MAC adresse. Og du kan bagved sætte alle de enheder på som du gerne vil.

Du kan se i den aftale med comx om det aftalen kun omhandler tilslutning af en PC, hvis den gør det har de formentlig en låsning af PC ens mac adresse.

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 23-05-12 06:27

Mit tv er med internet.
UE46ES6715
Jeg skal ikke have internet kanaler, men bruge smartHub.
Jeg har skrevet til ComX i håb om det bare er adressen og den så kan flyttes til tv'et

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-05-12 08:02

Citat
og den så kan flyttes til tv'et

Vi har et tilsvarende TV og der er ingen problemer med SmartTV (Det er så hos Stofa)

Jeg tror årsagen ligger i at der KUN må være EEN MAC-adresse og den bruger din komputer.
Du siger jo også selv det heller ikke virker på den bærbare.

Løsningen er nok blot en router hvortil du så kan tilslutte alt det du lyster.

Hvad hedder den boks der sidder på væggen ?????

På ComX´s hjemmeside er opført fler forskellige.......

Det er i hvert fald IKKE din hastighed der er skyld i problemet, og du bliver jo også KUN koblet op til dit eget netværk og ikke UD af huset - så der er vist ingen tvivl om "fejlen" ligger i boksen/væggen......

Godkendelse af svar
Fra : Dipsey

Dato : 23-05-12 19:18

Tak for svaret Benjamin.Hansen.
Har fået løst mit problem, kunne ændre IP på ComX's hjemmeside. :)