/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Brugt havetraktor
Fra : hojriiskim
Vist : 1202 gange
20 point
Dato : 15-05-12 19:49

hej.

Overvejer at købe en brugt havetraktor - umiddelbart hælder jeg mest til den hvor klipperen er under maskinen.
Hvad skal man være opmærksom på? Er der nogle specielle svagheder eller noget som er specielt dyrt at reparere? Er der nogle mærker som er at foretrække/man skal holde sig fra?
Budget 1-2000 kr. Ved god det er et lavt budget, men vil ikke give mere idet den skal bruges i et "lidt hårdt miljø"..

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-05-12 20:41

Om du skal bruge den i hårdt miljø tror jeg sælger er ligeglad med.

Et budget på 1-2000 kr. får du ikke nogen særlig brugbar havetraktor for, du skal noget højere op i budget for at få noget brugbart....

Kommentar
Fra : alka

Dato : 16-05-12 09:40

Hvis du går ind på G&G eller DBA, kan du ve selvsyn se hvilket skrammel du får for 1.000 til 2.000 kr. - intet! Skal du købe brugt der kan bruges, skal du op på min. 3.000 til 4.000 kr. og så skal du være heldig. En ny af de billige mærker til 8.000 kr. kan du købe godt brugt til 4.000 kr. 10 år gl.
En traktor med frontklipper, der er i rimelig stand, får du nok ikke til under 7.000 kr. Forskellen er, at en frontklipper kan komme til at klippe tættere på "genstande" end én med centerklip!

Accepteret svar
Fra : taunusanden

Modtaget 20 point
Dato : 16-05-12 10:16

Der er sgu mange ting der kan gå til på en have traktor, fandt jeg ud af på den hårde måde.
KJeg har en MTD fra 1995, købt brugt for 4 eller 5 år siden, gav 3000kr.

Jeg har skiftet remme, det er en afskrivning på over 1000 kr, selvom jeg ikke købte originale.
Batteri til 300kr.
2 Bagdæk til 600kr.
4 lejer til klipperen, kostede ikke så meget da jeg har en god forbindelse, ellers 2-300kr vil jeg tro.
Brugte et par timer på at svejse klippebordet op da jeg i samme omgang fandt ud af hvor rustent det kan være...
Baghjuls leje, det er et specielt leje, 120kr.
Ny starter, 325kr.
Næste projekt bliver at lave en kanal til opsamleren der praktisk talt er tæret væk.

Så ja, jeg har ikke noget imod at købe ting brugt eller at der skal repareres lidt til tider...
Men man skal sgu se efter mange ting der kan være galt med en havetraktor

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 16-05-12 17:35

Har lige skiftet knive og et enkelt revnet lejehus på fruens legetøj - en MTD på 17hk. Det alene brugte stort set dit budget, så du skal dæleme se dig for, hvis du skal få noget i det prisleje, der kan bruges til andet end at fylde et overfødigt hjørne i carporten

Godkendelse af svar
Fra : hojriiskim

Dato : 14-08-12 08:55

Beklager den sene reaktion. Det lykkedes at finde en ginge ride on, hvilket er en lille udgave af en havetraktor, som minder lidt om en alm. håndskubber med sæde på toppen. Den gav jeg 1400 for og har så brug 100 kr på et luftfilter og 3-400 på et batteri. Tilgengæld køre den også nu, med opsamler og det hele til under 2000. Men tak for jeres inputs!