/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
PCI Express med mere
Fra : o.v.n.
Vist : 709 gange
200 point
Dato : 13-05-12 18:47

Hej som amatør computer opgraderer har jeg igen brug for hjælp, jeg vil gerne have et lidt bedre grafik kort end det som er indbygget på bund kortet, det skal selvfølgelig næsten ingenting koste og alligevel være bedre end det jeg har og helst med Nvidia, jeg har fundet det her kort:
http://www.proshop.dk/Grafikkort/KFA2-GeForce-8400GS-grafikkort-GF-8400-GS-2324061.html
passer kortet til det her bund kort:
http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=N68C-S
og til en mere computer, en færdigsamlet HP Compaq som jeg købte for nogle år siden:
http://h18000.www1.hp.com/products/quickspecs/12426_div/12426_div.HTML
altså 2 grafik kort en til hver, jeg ser på at der står PCI Express ved beskrivelsen, der er andre kort som der står PCI Express2 x 16 som for eksempel det her kort:
http://www.proshop.dk/Grafikkort/Club-3D-GeForce-8400GS-Noiseless-Edition-2253968.html
vil det kort kunne bruges eller må der ikke være tilføjelser til PCI Express til mit brug?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-05-12 11:46

Citat
vil det kort kunne bruges eller må der ikke være tilføjelser til PCI Express til mit brug?

Du kan sagtens bruge begge typer...

Forskellen er hastigheden - så et 2er kort i en 1er slot fungerer "kun" halvt....

Lidt ala USB 1-2-3

Umiddelbart ville jeg ikke købe et 2er kort til en 1er slot da chipsættet måske ikke er kompatibelt til et 2er kort...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-05-12 12:50

Citat
da chipsættet måske ikke er kompatibelt til et 2er kort
det er jo netop derfor jeg spørger men du mener altså at det grafikkort jeg har fundet, kan bruges?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 200 point
Dato : 14-05-12 13:36

Yep....

Begge vil kunne bruges uden problemer - jeg havde ikke lige set ar der var tale om to.

Ingen af dem du har fundet bør give problemer (med hensyn til chipset)
Og om det er en 1er eller 2er vil du næppe mærke forskel på - det vil højst være ved "målinger"

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-05-12 01:45

Tak for svaret refi. jeg tror på dig og accepterer nu før grafikkortet kommer med posten