/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Gratis jagtfilm
Fra : jagtblog
Vist : 1918 gange
50 point
Dato : 10-05-12 22:42

Der kommer snart en ny jagtfilm "Min første jagthund", som vil være 100% gratis for alle.
Indtil jagtfilmen udgives må vi nyde den spændende trailer.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-05-12 00:35

Man gør åbenbart tingne forskelligt, og det er såmænd også i orden. Men jeg håber, at andre nye hundeførere tilegner sig en lidt mere nuanceret viden om hordan man bedst kommunikerer med hunden. Nu er der kun tale om en trailer til den egentlige film, og jeg kunne godt tænke mig at følge forløbet - som nysgerrig. Skaberen af den slags film må være særdeles bevidst om, hvad han eventuelt lærer andre.
Jeg bemærker den vervale brug af kommandoen "videre" og møllesvingene ved den visuelle kommando "dæk". Hvad er der i vejen med det franske "allez" og plejer man ikke at "kommandere" dæk med en vandret udstrakt højre arm? Og plejer man ikke at "kommandere" retur til "plads" med en lodret udstrakt arm?
Endelig plejer man vistnok at anvise søgeretning med en udstrakt arm i den retning man ønsker søget.
Selv anvender jeg hovedsagligt signaler med armene, og hvis hunden preller, så kommer fløjten i brug - altså rent undtagelsesvist. For meget råberi gør hunden immun overfor den slags. I det hele taget fremmer man hundens opmærksomhed på hundeføreren - hvis denne holder kæft mest muligt.
Der bør være en vis standard i dressuren.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-05-12 00:37

Og så er det dejligt at se münsterländeren i arbejde. Flotte hunde.

Kommentar
Fra : Altor

Dato : 11-05-12 07:31

Den glæder jeg mig til at se, jagtblog. Konen vil gerne have sig en hund, og vil gerne træne den til jagtlig formål, så jeg tror filmen kan give lidt inspiration og input til hvad man kan forventer sig når man anskaffer sig en hund.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 11-05-12 10:12

Nye film og foredrag om hundetræning, er efter min mening altid velkomne - så den nye film vil jeg da se frem til.
"Måden" at dressere hunde på, findes simpelthen ikke - der er mange tilgangsvinkler til en velfungerende og succesfuld og, ikke mindst, en glad hund ! For ikke så mange år siden, var kadaver-discliplin den eneste måde, når det gjaldt dressur af jagthunde: Tørre tærsk og underkastelse hørte mange steder til den faste rutine udi dressurens svære kunst ! Heldigvis er dette ændret ganske markant - retrieverne viste vejen med en form for dressur, hvor det lystbetonede arbejde var målet! Andre racer har ligeledes taget de mere humane metoder i brug, så det er lysten dre driver værket - hundene kan simpelthen ikke lade være med at behage deres førere, for så får man jo ros !! Og det er vejen frem ! Nogle ganske få forstokkede "jægere" har aldrig kunnet forene sig med den tanke at skulle tale pænt til deres dyr, men de får så også problemer !
Det allervigtigste med dressur er: Start med at lege dressuren ind i den nye hvalp få dage efter dens ankomst i hjemmet. I løbet af ganske få dage vil man se fremskridt man ikke troede muligt.
Grunddressuren er det vigtigste - sørg for at hunden bliver lydig, både med stemme og fløjte, fordi en lydig hund kan man altid arbejde med - lad være med at forcere, men lad hunden udvikle sig stille og roligt - det giver pote

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-05-12 11:38

Hej jagtblog

Ikke for at være negativ. Filmen "min første jagthund" er sikkert interessant nok.
Men googler du "hundetræningsfilm" får du 130.000 hits, så alene af den grund, kan filmen ikke være andet end en genfortælling af et emne, der har været vist mange gange før. Kort sagt, intet nyt under solen.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Charlottefrich

Dato : 11-05-12 12:00

Der er altså også temmelig mange film med bukkejagt, hjortejagt, vildsvinejagt m.m. Mange er ikke værd at se, mens andre er både spændende, underholdende og interessante. Også selvom man egentlig har set det før.

(En bøn, hvis der sidder kameraoperatører derude bag skærmen. Nej, vi vil ikke se skytten i skudøjeblikket, vi vil se dyret. Og nej, du behøver ikke filme under en 111, på vej mod dyret, hvis du kun kan fange skyttens bagdel med kameraet. Det er ikke spændende.)

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-05-12 12:21

Citat
Og nej, du behøver ikke filme under en 111, på vej mod dyret, hvis du kun kan fange skyttens bagdel med kameraet.

Hej Charlotte.
En 111 Hvad er en 111 i din verden ?

Venter spændt på svaret.
Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-05-12 12:39

Måske har RH fungeret som vikar under optagelserne.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-05-12 12:43

Nemlig Øjenvidnet.
Leg og kropsnær kontakt med hvalpen - lige fra starten, så belønnes man med en rar og velfungerende jagthund.

Hvis jeg, ved en fejl, kommer til at "snerre" af min münsterländer tæve, bliver jeg lagt på is i flere timer. Så jeg snerrer efterhånden aldrig.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-05-12 14:04

Citat
Hvis jeg, ved en fejl, kommer til at "snerre" af min münsterländer tæve, bliver jeg lagt på is i flere timer. Så jeg snerrer efterhånden aldrig.

GUUUUD, så er jeg gift med en hund.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 11-05-12 17:19

Nu skal man ligeledes huske på, at diverse jagthunderacer er af en helt anden støbning i dag, end man så for en del år siden ! Et kæmpemæssigt avlsarbejde inden for stort set alle racer har haft en gavnlig indflydelse på de mentalt gode hunde vi kender i dag - heldigvis for dét ! Man ser sjældent de helt vilde bryske hunde, som ikke tåler hverken andre hunde eller mennesker - hvad er værre end en jagtdag, hvor de medbragte hunde ikke laver noget fornuftigt, men kun tænker på at banke alle de andre hunde ? Aldeles modbydeligt !

Tommy: Kan du dække din hustru af på afstand eller må du helt hen og "røre" ??

ØV4
Multi-X³

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-05-12 20:06

Citat
Tommy: Kan du dække din hustru af på afstand eller må du helt hen og "røre" ??
Høø. Jeg skal helt hen og røre, men så ligger hun osse der.
Jeg indrømmer blankt, at noget af grunddressuren er smuttet.

Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-05-12 20:28

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-05-12 20:44

Charlottefrich skriver:
(En bøn, hvis der sidder kameraoperatører derude bag skærmen. Nej, vi vil ikke se skytten i skudøjeblikket, vi vil se dyret. Og nej, du behøver ikke filme under en 111, på vej mod dyret, hvis du kun kan fange skyttens bagdel med kameraet. Det er ikke spændende.)

Hvis der derimod er tale om en veldrejet fruentimmer på kravlende pürsch , så mener jeg, at jagten tilføres forfriskende elementer.

mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-05-12 21:24

Så absolut. Det er altid spændende at se et kravlende fruentimmer.

Men omvendt - Tommy for helvede da, hvordan kan du tænke disse tanker
Jeg tænker naturligvis på det syn, at Hæ kom slæbende frem - på MAVEN. Mon han skosnuder kan røre jorden ? Det er det nærmeste man kommer på en menneskelig skildpadde.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-05-12 21:32

Morsomt billede på nethinden. Vil det sige, at RH kravler bedre - liggende på ryggen? Og derved adskiller han sig fra skildpadden.
Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-05-12 21:59

Altså, Hæ, han ser sjov ud. Jeg kommer altid til at tænke på en kvadrat med ben når jeg ser på ham. Lige så bred som han er høj. Kig på et billede af en ged - læg mærke til gedens læber - og kig så på Hæ's læber - nøjagtig tro kopi af gedens. Jeg forventer hvert øjeblik at Hæ udbryder et, MÆÆÆÆHÆÆÆÆÆ Jeg skal lave BÆÆÆÆÆHÆÆÆÆÆÆ.

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 11-05-12 22:33

Alt for mange har alt for let til at udgive diverse hjemme DVD´r, og så kalde dem et eller andet finurligt. Vi bliver næsten overplasket med det, og de evige sandheder, en ny " jagtfilm" skal vi da skyde vovsen, nej selvfølgelig ikke, jamen så er det da ikke en jagtfilm?

Så kald det det det er " En nybegynder´s Spæde Gæf På Den Svære Sti For Hundedressur Mit Gemysse ",

Held og lykke med den " gratis hundefilm", håber den er bedre en HÆ´s skrige video, som uforståeligt er fjernet fra hans kvali hjemmeside,sammen med en del ander bavl fra Bagbords Bording.
Intro til mesterværket ser helt seriøst ud til,at den ikke vil indfører de store milepæle for dressur og omgang med jagthundene.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-05-12 22:53

Grunden til, at jeg kvidrede lidt om en standard hvad angår kommandogivning til jagthunden er naturligvis, at en hund undertiden skifter ejer. Undertiden arbejder hunde også sammen - og derfor bør det i alles interesse indføres den standard - jeg efterlyser. Jeg har set masser af hunde i arbejde, og der har hovedsagligt været tale om hundeførere med samme baggrund - hvorefter alt gik som smurt.
OK! Nu er jeg vistnok ude i flueknepperiet - men alligevel.
Og så står man vel heller ikke med hænderne i lommerne under en parole.
Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 12-05-12 09:15

Tommy skrev: Kig på et billede af en ged - læg mærke til gedens læber - og kig så på Hæ's læber - nøjagtig tro kopi af gedens. Jeg forventer hvert øjeblik at Hæ udbryder et

Dette er jo grunden til, at Bendt Ballegård Knudsen er så forelsket i geder, specielt de tamme - de er til at ramme !!!

ØV4
Multi-X³

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-05-12 13:22

Dette er jo grunden til, at Bendt Ballegård Knudsen er så forelsket i geder, specielt de tamme - de er til at ramme !!!

Lyrisk topklasse!!!

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 12-05-12 14:44
Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 12-05-12 14:45

Læg mærke til læberne......... MÆÆÆÆ

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-05-12 15:52

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 12-05-12 22:33

Man burde nærmere måske lave en film som hed,-

"Hjælp jeg har fået min første Jæger, som vil have mig som hund"

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-05-12 23:58

Om fire minutter har konen og jeg levet sammen i 35 år - og har været gift i 29 år.
Jeg fik en gave tidligere på dagen - og hvad var det? En fin radiostyret helikopter til udendørs brug. Da jeg blev 60, fik jeg et skidefint radiostyret fly - til en formue. Det holdt kun få minutter.
Hun får en flot kjole af mig + en buket blomster i morgen, hvor det også er mors dag. Husk det derude.
35 år - nøøøøjj! Hun er, som dengang, en dejlig kvinde. Uden hende var jeg nok endt som bums.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 13-05-12 08:12

Pas nu på med den helikopter, du kan jo øve dig på Vedbæk Marina, hvis du vil skabe lidt liv i området.

Rigtige mænd, er vel i bund og grund også strækt kontrollerede bumser, som slår lidt ud til højre en gang imellem, når chancen er der )))

God "mors" dag til alle de plagede kvinder og det som de dressere på, en livslang opgave,

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 13-05-12 09:55

Om fire minutter har konen og jeg levet sammen i 35 år - og har været gift i 29 år.
Jeg fik en gave tidligere på dagen - og hvad var det? En fin radiostyret helikopter til udendørs brug.

Hjerteligt tillykke med dagen - det er en flot gave du har fået ! Du kan nu slå dig sammen med en kendt hundedomptør i det jyske, som ofte har brugt aparte instrumenter i sin træning - sidst offentligheden fik kendskab til det var, da han fra sin"hjemmeside" bragte billeder af en lille tank som blev brugt til at jage agerhøns op fra kasserne, placerede i terrænet Vil din lille helikopter evt. kunne bruges til at transportere kasserne med agerhønsene ud i terrænet, således at menneskelig fod kan undgåes ??

ØV4
Multi-X²

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-05-12 13:07

Citat
Vil din lille helikopter evt. kunne bruges til at transportere kasserne med agerhønsene ud i terrænet, således at menneskelig fod kan undgåes ??

Her snakker vi om humor på højt plan.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-05-12 14:08

Høøøø, får jeg da lige et billede ind på nethinden. Jeg ser for mit indre syn, Hæ og Knaldegaard kommunikere over walkien: Knalde kalder Hæ, der en en heli ind med en kasse kyllinger. Over and out, Roger. Her er Hæ - her er Hæ, ser nu helien. Kan du lande den under halmen, og uden at ramme kampvognen ? Over and out, Roger.

Tjommy

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-05-12 19:17

Satans, satans og 10 x satans. Helikopteren virker ikke efter hensigten. Den bagerste rotor kører ikke rundt, hvilket får den til at rotere om sig selv. Den skal byttes - ska` den. Jeg husker, da jeg skulle prøve min fine kostbare 4-vejs gule flyver - som jeg fik, da jeg blev 60 år. Den bragede ned i det eneste høje punkt på en enorm mark - nemlig lige ned i en anhænger med stålsider.
Jeg overvejer om en modelhelikopter med påmonteret kamera måske kunne bruges til at kontrollere jagttegn hos deltagerne i en selskabsjagt - evt. på Løvenholt Gods. Man kunne også bruge rotoren til at slukke deltagernes smøger eller til at trimme deres skægvækst eller udhængende bevoksninger i ører og næser.

Mvh.
Tonganeseren
Pilot

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-05-12 19:47

Når Hæ ska' lave bæ, kan du imtimbarbere ham i samme ombæ'ring

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 13-05-12 21:30

Du er i svære problemer, i en god sags tjenste så for at kunne fuldfører dit forehavende, bliver der sendt 2 af nedenstående i udvalg i morgen 0700 GMT.
Din kone har taget de nødvendige sikkerheder i alt jeres jordiske gods, så du har ikke bukkejagten længere, den har Knaldballe og HÆ´gen lagt billet ind på, så se til at få bæsterne til at flyve for en rundbabering af de indtrængende.

Vi står selvfølgelig last og brat´s, hvis nødigt
MULTI- X
Mvbh
BW
http://www.dingz.no/394380/verdens-storste-helikoptere

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 14-05-12 07:43

Kære Tonganeser !!

Du er sgu' ikke heldig med dine gaver - lad mig foreslå din hustru, at du fremover får en ny kjole; den virker hver gang !!!
Måske du også derved kan formå bb1 til at synes bedre om dig - han sværmer jo for bajutter, såhhhh ??
Jeg har hørt han gerne ville have svaret dig i den sidste tråd - men han fandt ud af, efter at have været locket ind den 12-05-12, at han var blacklisted hos dig !!
Man kan iøvrigt undre sig over, at hans tråd "kæmpe bøde til jagthund" fra 01-01-12, ikke er afsluttet inu - han kunne annulere denne tråd, således hans totale annulerede tråde ville nå 75 stk !!!!

ØV4
Multi-X³ Vi står sammen om en evt. fjende med de mest moderne våbensystemer

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 14-05-12 14:24

Ballegaard har stadig travlt med at skælde og smælde - og misforstår som sædvanligt det skrevne ord.

Fx skrev "den store bæverjæger" og tidligere sognefogedlakaj, at han havde set en krage flyve med en lille harekilling.
Læs her, hvordan balledrengen opfattede indlægget:
Citat
Velkommen hjem, var det en god tur, hvor mange bæver fik I nedlagt eller blev det kun til hygge i hytten?
Kragerne ja, de bliver større og større, når de sådan kan tage levende rålam.
Jeg havde virkelig håbet på, at du I din ferie havde brugt tiden til, at tænke lidt over, hvad du skriver herinde, så sagligheden kunne sejre over ivrigheden.

SABB - En ny underskrift fordi jeg stadig bliver beskyldt for ikke, at skrive egne indlæg.

fra en harekilling til et levende rålam !!!

Tommy.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-05-12 14:25

Nå, det må være tid til en lille sød vits, som ikke kan anstøde nogen.

På kirkegården møder præsten gamle fru Olsen.
"Fru Olsen dog, du ved da godt, at det er forbudt at medbringe hunde på kirkegården"

"Nå, det kan jeg så ik' forstå. Det er da ellers en ægte gravhund"

KaptegnTijommy
Nordenfjords

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-05-12 14:37

Husk !!!! At spise sigtebrød i morgen.

Jægeren der indgik rammeaftaler.

Jægeren der var skudt i naboens kone.

Jægeren der var god nok i det lange løb.

Jægeren der synes at konen havde et godt bundstykke.

Jægeren der elskede Grethe Kolbes musik.

Jægeren der var lidt sen i aftrækket.

Jægeren der købte 2 pa(r)-troner.

Onskyl, men jæ ska ha tien te at gå te i morgen.

Tjomse

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-05-12 15:17

Helt fint. Man er jo lidt rastløs i denne tid. Bortset fra det, så er det kun hunden og undertegnede (uden riffel) som lurer lidt på udviklingen i reviret. Første jagtdag plejer at udvikle sig til lidt af et tilløbsstykke, hvor alle mand er af huse, og derfor plejer naboerne at drive råvildtet over til mig. Jeg mærker mig derefter hvor eventuelle bukke smutter hen - noget som kan bruges på torsdag, når sønnen og jeg arriverer.

Mvh.
Tonganeseren

Knæk og Bræk til alle - i morgen. Husk nu udelukkende at gå efter de mindst egnede bukke.

Husk !!!! At spise sigtebrød i morgen.

Jægeren der indgik rammeaftaler.

Jægeren der var skudt i naboens kone.

Jægeren der var god nok i det lange løb.

Jægeren der synes at konen havde et godt bundstykke.

Jægeren der synes at konen har en god reciever.

Jægeren der elskede Grethe Kolbes musik.

Jægeren der var lidt sen i aftrækket.

Jægeren der købte 2 pa(r)-troner.

Onskyl, men jæ ska ha tien te at gå te i morgen.

Tjomse

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-05-12 20:20

sikke dog vi kan.

Nå menæh, det er da heller ikke sikkert jeg snupper bukkejagten i morgen tidligt. Har meteorologen bare lovet regnvejr, gud har han så !
Men så snupper jeg bare jagten i morgen aften - hvor svært kan det være.

Nu skal det den onde rasme ikke undre mig, at gyllebaronen har spredt gylle over det hele.
Hvis han har, får han satme et ...... nå, hmmm, det er nok ikke den smarteste øvelse her i verden Men lysterne ville være tilstede.

Jeg er sikker på jeg kan lammetæve ham. Han er nemlig ikke større end par træsko str. 37 og lige så mager som en bønnestage. Det værste af det hele, han står med munden på vid gab når man taler med ham. Når han svarer èn, lyder det grangiveligt som en gris der grynter. Jeg tror squ han opholder sig for meget inde i sviiiiinestalden - og så stinker han ad helvede til.
Og hans kone - Herre Jemini. Hun er dobbelt så høj som han er - og 5 gange så fed - og så har hun fistelstemme. Hun bliver kaldt skrige Marie, rundt om i sognet. Madammen går altid rundt i hvide træsko - det er der ikke noget ondt i, men hun lugter af høns. Forklædet er altid smurt ind i hønselort, fordi hun altid har forklædet på, når hun indsamler æg fra hønsegårdens hvide italienere. Det værste er, hun har det samme forklæde på når hun laver mad. Jo, hygiejnen er squ i top.
Ungerne - 2 drenge, som evig og altid render rundt i et par blå møgbeskidte over-alls. Altid med uglet hår og møgbeskidte hænder, som sikkert stammer fra en blanding af olie, griselort og jord. Halvdumme er de også. Render altid rundt med et fjoget grin. Deres yndlings replik består altid af de samme ord - og uanset om det er sommer, efterår, vinter eller forår, "Har do skydt nowet i daw, Tommy" !?

Nå det var et lille sidespring. Knæk og bræk i morgen, folks

Tommy

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-05-12 21:21

Trods mine løfter om ikke at gå på bukkejagt i pisse hamrende regnvejr, ankom jeg til min jagt, kl. 04.05 i morges. Jeg parkerede bilen for enden af markvejen og stod glad stod ud af bilen. Jeg gabte og strækkede mig for at få søvnen ud af øjnene, og idet jeg tog en dyb indånding, rejste hårene sig i nakken. Jeg fik en fæl stank af GYLLE i næseborene. Bonden havde fandenrasme spredt GYLLE - IGEN ! Nu kunne det fandenfløjteme være nok! Jeg fór ind og startede bilen igen, denne gang var kursen sat mod gården. Men ak og ve, ingen lukkede op. Kl. nøjagtig 09.30 ringede jeg til bonden og annullerede min jagt pr. omgående. Det kunne bonde da ikke forstå noget af, han mente at gylle var en meget naturlig ting, som agerjorden i høj grad ikke kunne få for meget af. Jeg hørte de 2 knejte råbe i baggrunden: "Har du skydt nowet i daw, Tommy" !?

GRRRRRRRR...... BONDERØVE !

Mvh.

Tommy.