/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Hjælp
Fra : MzBaby89
Vist : 567 gange
20 point
Dato : 10-05-12 01:29

Jeg er en pige på 22 år som har igennem senere tid døjet med væske i mine ben og arme, ondt i muskler led og knogler og blodig hoste/opkast
når jeg opsøger min læge spørg hun bare om jeg er begyndt på stoffer igen
(Hvilket jeg ikke har taget siden 15-jan-06) hun tager en urinprøve for at tjekke om jeg lyver
og sender min hjem uden at gøre mere nu har jeg været ved læge en gang om ugen i en md nu
uden held og jeg får det ikke bedre men føler mig heller ikke syg nok til at tage til nermeste skadestue/sygehus

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 10-05-12 01:44

du skal bestemt skifte læge. Hun må ikke undlade at undersøge dig fordi du engang var narkoman. Blodig hoste skal man ikke acceptere ignoreret.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 10-05-12 01:47

Har du spurgt lægen om hun ikke tror, at tidligere narkomaner kan få sygdomme der ikke har noget med narko at gøre?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-05-12 02:20

Citat
jeg får det ikke bedre men føler mig heller ikke syg nok til at tage til nermeste skadestue/sygehus

Forstår dig _ men BLODIG OPKAST/
så skulle din Læge da i det mindste tage en prøve af DET..
Eller give dig?????? Omeprazol Actavis der hæmmer mavesyre.
http://www.netdoktor.dk/interactive/medicin/praeperatinfo.php?docid=praeparat_info&id=6217
Ellers vil jeg mene. at det er mavesår/ katar, og der blod i opkast = flere gange dagligt
med smerter der går ud i ryggen = snart perforeret mavesæk
Har selv været turen igennem - ingen smerter når såret springer
så ligger man bare NED og kan ikke ret meget....
MEN FØR = lig et helvede
http://patienthaandbogen.dk/mave-og-tarm/sygdomme/mavesar-hul-pa-mavesekken-eller-tolvfingertarmen-perforation-29808.html

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-05-12 02:38

Og så kan man JO spørge det Danske SYSTEM?
hvad er kan gøre unge mennesker til narkomaner????

Kommentar
Fra : webm

Dato : 10-05-12 09:15

Interessant kommentar:

Citat
Og så kan man JO spørge det Danske SYSTEM?
hvad er kan gøre unge mennesker til narkomaner????

Hvad for et SYSTEM er det der gør unge mennesker til narkomaner - det må sandelig da et eller andet sted være dem selv først og fremmest.

Er der nogen systemer der forskriver man skal begynde at eksperimentere med stoffer?

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 10-05-12 09:34

Du har helt ret webm, jeg har tit hørt små børn sige at nå de bliver store vil de være narkoman eller brandmand.
Det er sku sørgeligt at der stadigvæk er mennesker der tænker som dig, bla; denne latterlig undskyldning af en læge.
Du SKAL gå til en anden læge og når du kommer ind så forklar at du før har haft problemer med stoffer, men at du nu er holdt op.
Desuden er det sku da ligegyldigt om du så tog stoffer endnu, har jo ikke noget med din sygdom at gøre især når der kommer blod op, så skal lægen jo undersøge dig alligevel hun skal jo ikke skrive stoffer ud, men finde ud hvad du fejler.
Selv hypokondere kan jo blive syge, så det at du har været narkoman har jo ikke noget med sagen at gøre.
alan57

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-05-12 10:08

Jeg ved ikke hvilke følgesygdomme der kommer af misbrug, rent bortset fra de kendte.
Astmalunger har jo ikke godt af hashrygning, og organerne kan nok heller ikke klare de hårde stoffer i længere tid, dertil hænger spiritusindtagelse også ved.
Men Du har jo kun været på stoffer i få år, medmindre Du startede som barn, og har vel gennemgående været ved godt helbred siden Du stoppede.

Uaset situationen skal en hvilken som helst læge eller sundhedspersonale hjælpe Dig.

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 10-05-12 11:32

Væske i arme og ben kan skyldes hjerte problemer

Kommentar
Fra : webm

Dato : 10-05-12 12:14

Citat
Du har helt ret webm, jeg har tit hørt små børn sige at nå de bliver store vil de være narkoman eller brandmand.
Det er sku sørgeligt at der stadigvæk er mennesker der tænker som dig, bla; denne latterlig undskyldning af en læge.

Her mener jeg jo nok du blander tingene godt og grundigt sammen alan57, jeg mener bestemt at
MzBaby89 har alt mulig grund til at være utilfreds og dermed opsøge en anden læge som kan tage sig ordentlig af problemerne.

Det eneste jeg reagerede på, var den bemærkning om systemet...

der vil jeg holde fast ved:
Er der nogen systemer der forskriver man skal begynde at eksperimentere med stoffer?

Dermed ikke sagt at man ikke skal hjælpe dem som er kommet i misbrug, det mener jeg da til enhver tid. men at give "systemet" eller "systemerne" skylden er da vist at skyde gråspurve med kanoner.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 10-05-12 13:59

MzBaby89 skriver hun ikke har taget stoffer siden 2006. altså er det 6 år siden. så symptomerne har efter al sandsynlighed ikke noget at gøre med stofmisbrug at gøre, og alle burde blive taget alvorligt når de går til lægen.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 10-05-12 15:15

Citat
alle burde blive taget alvorligt når de går til lægen.

Det kan vist ingen være uenige om!

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 10-05-12 17:26

Man skal ikke være så hurtigt til at frikende noget system, især nå vi ikke ved hvorfor nogen bliver hængende og andre holder op webm.
alan57

Kommentar
Fra : MzBaby89

Dato : 14-05-12 23:19

jeg har været indlagt på rigshospitalet siden den 9/5 -2012 og har fundet ud at jeg lider af en alvorlig autoimmun sygdom der hedder AIH 2+ jeg er gået i for lang tid med symptomerne og det har resulteret i så store nyre og lever skader samt svært nedsat immunforsvar at de kan garentere at uanset om de vælger at give mig organ transplantationer eller ej vil jeg være syg resten af mit liv og jeg vil muligvis ikke være istand til at gøre min uddannelse færdig så de vil forslå kommunen en pensions sag så jeg er gået fra at være en ung pige med fremtids planer og få syge dage til at være en 22 årig pige uden nogen lys fremtid kun pga en lægen der mener at hvis men først er misbruger vil det altid være sådan lige meget om man er en teenager der har prøvet grænser af eller en heroin misbruger fra istedgade

Kommentar
Fra : webm

Dato : 15-05-12 00:11

Yderst trist at du er blevet så alvorligt syg.
Håber du kan hjælpes på den ene eller den anden måde.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 15-05-12 01:30

jeg håber du konfronterer din læge og derefter skifter hende ud. jeg kan kun sige , at jeg er ked af det på dine vegne.

Kommentar
Fra : MzBaby89

Dato : 21-05-12 03:28

jeg har skiftet og køre en klage sag på hende for det er bare ikke iorden det her

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 21-05-12 05:51

held og lykke med det MzBaby89, den gut skulle sku ikke være læge.
alan57

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 21-05-12 14:17

Det er godt du kører klagesag. De fleste magter det ikke, og så kan vedkomende læge fortsætte sin dårlige behandling af dem hun foragter.