/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Cykling Giro d'Italia 2012.
Fra : Cimbombom
Vist : 802 gange
40 point
Dato : 02-05-12 14:57

Davs.
Så er der kun 3 dage til Giroen starter.
Som alle nok ved bliver de 3 første etaper kørt i Herning & Horsens, dette år.

Hvem tror i kan kører sig ind i top 10...

Mit bud er.

1. Ivan Basso
2. Damiano Cunego.
3. Michelle Scarponi
4. Frank Schleck
5. Roman Kreuziger
6. Joaquin Rodriguez
7. Sylvester Szmyd
8. Thomas Geraint
9. Mikel Nieve
10. Mikhail Ignatyev

Point trøjen går nok til Mark Cavendish eller Thor Hushovd.

Saxobank tror jeg ikke så meget på i år, selvom de er de forsvarende mestre fra 2011.
Men måske kan Matteo Tossato vinde en etape-sejr til dem, hvis han rammer et godt udbrud.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 02-05-12 15:02

Så er der kun 3 dage til Giroen starter.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-05-12 15:42

Citat
Så er der kun 3 dage til Giroen starter.

Og?????

Hvem der vinder? Ham der kommer først over stregen, måske

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 02-05-12 16:27

Klaudi

Det er jo så præcis der du tager fejl.

En af egenskaberne ved et etapeløb er at du kan vinde hele lortet uden at komme først over stregen en eneste gang.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-05-12 16:43

Nå for satan da, jeg holder så med Kim Larsen!

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 02-05-12 17:01

nomore hvorfor er du sur på Giroen.

Cykling er en rigtig god sport, det er både miljø venligt og sundt.
Man kommer både i god form af at cykle, også er det også hurtigere at transportere sig inde i store byerne, når bilerne holder i lange køer i myldretiden.

En af de få ulemper der er, kan være at vejene bliver spærret af. Den dag rytterne skal kører forbi. Men så må bilisterne bare kører en omvej, værre er den ikke.

Alle burde støtte cykkel-sporten syntes jeg

Vi har brug for flere cykkelstier & cyklister, og færre biler på vejene, for at løse fremtidens transport problemer.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 02-05-12 17:25

Juan Jose Haedo og Mark Cavendish er mine gæt på de tre første etaper

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 02-05-12 19:27

Citat
Cykling er en rigtig god sport, det er både miljø venligt og sundt.

Tja: almindelig cykling er, men det de laver er ikke for almindelige mennesker
de dober sig og påstår så at de intet kendte til det?
eller hopper flæbende rundt og undskylder i TV (halve eller hele år efter de blev nakket).
Og hvem er så troværdig
Alle i den sport er (efter manges mening) skyldige i doping - indtil de (rytterne) kan modbevise det.
----
Men helt fint, at der er nogen der gider se det - bare ikke mig.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 02-05-12 22:18

nomore

Og hvordan adskiller det sig fra al øvrig idræt på det niveau?

Du er vel ikke så naiv, at du tror det kun er i cykling der er et dopingproblem?

I virkeligheden er det jo sådan, at ingen anden idræt end cykling tager problematikken seriøst, og prøver at bekæmpe det, derfor læser man mere om dopede cykelryttere, end om løbere, vægtløftere, svømmere eller alt muligt andet.

Kommentar
Fra : nielsymer

Dato : 03-05-12 15:31

Jeg har alle dage haft fidus til F. Schleck! Udover det er jeg enig med de fleste på din liste. Mon ikke også Thor Hushovd kommer til at gøre det godt. Det bliver spændende gør det.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 03-05-12 22:20

Hushovd??

Jo, han kommer da sikkert til at gøre det glimrende, men du regner vel ikke med at se ham højt oppe i det samlede klassement?

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 04-05-12 00:31

Jeg syntes at Hushovd mere og mere udvikler bjergrytter egenskaber. Han er blevet super god til at klatre op ad.
Også er han stadig enormt hurtigt i en masse spurt.
Så han skal nok vinde en etape sejr eller to.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 04-05-12 07:26

Helt ærligt??

Han klatrer som en gammel mand og sidder altid med grupettoen på bjergene.

Det er rigtigt at han har været med fremme på et par "semi"bjerg etaper, men det er udelukkende fordi han har lykkedes med at få et kæmpe forspring til feltet inden stigningen så selvom han mister en del op ad, så kan han stadig sidde med i finalen.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 27-05-12 23:52

Ja så er dette års Giro slut.

Hesjedal løb noget overraskende med sejren ( http://www.feltet.dk/nyheder/hesjedal_vidste_at_jeg_havde_en_chance/ )

Jeg havde ikke forventet at se Hesjedal og Tomas de Gent på podiet.

Jeg syntes Basso & Scarponi har underpræsteret lidt, Basso havde ellers et stærkt hold til at starte med.

Schleck & Kreuziger har skuffet mig. De kunne ikke kører sig ind i top 10.

Af de danske ryttere syntes jeg Lars Bak & Alex Rasmussen har gjort det godt.

Og Saxobank har også kørt et strærkt Giro.

Hvad syntes i om dette års Giro, har den været spændende selvom sidste års vinder Contador ikke var med. Tror i at nogle af rytterne som har kørt Giroen kan gøre det godt i Tour de France.....

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-05-12 10:02

Citat
Hvad syntes i om dette års Giro, har den været spændende selvom sidste års vinder Contador ikke var med. Tror i at nogle af rytterne som har kørt Giroen kan gøre det godt i Tour de France.....

Spørg min kone.Hun følger cykelløb slavisk. Selv har jeg ikke interesseret mig for dette,siden Evan Klamer,Kay Werner og Palle Lykke`s dage.

Selv vil jeg hellere se Fernando Alonso og Sebastian Vettel i Formel 1.

Men sådan er vi jo forskellige. Heldigvis.

M.

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 40 point
Dato : 28-05-12 17:28

Jeg havde ikke forventet at se Hesjedal og Tomas de Gent på podiet.

Det skete også kun fordi favoritterne kørte ekstremt defensivt hele løbet igennem, det var desværre sjovere at se cykelløb dengang de dopede sig noget mere, efter de er begyndt at blive rene i toppen af cykelsporten, er løbene simpelthen blevet for hårde.

Schleck & Kreuziger har skuffet mig. De kunne ikke kører sig ind i top 10.
Kreuziger skuffede fælt, men Schleck kan jo af gode grunde ikke køre sig i Top 10 når han udgår.

Af de danske ryttere syntes jeg Lars Bak & Alex Rasmussen har gjort det godt.
Hvad gjorde Alex så godt?? Han præsterede intet, og på holdtidskørslen hvor han kunne køre sig i spids, gav han slip efter få kilometer.... Kæmpe skuffelse af alle andre end Lars Bak

Og Saxobank har også kørt et strærkt Giro.
De har præsteret en enkelt 2. plads på en etape og derefter intet, stor skuffelse, for en gang skyld havde de muligheden for at køre angrebsløb fordi de ikke havde en placering at forsvare, men de ramte bare konsekvent forkert

Hvad syntes i om dette års Giro, har den været spændende selvom sidste års vinder Contador ikke var med. Tror i at nogle af rytterne som har kørt Giroen kan gøre det godt i Tour de France.....

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 28-05-12 18:12

Citat
Hvad gjorde Alex så godt??
Han har da kørt top 10 i begge af enkeltstarterne. Det syntes jeg er flot.

Og han fik ikke lov til at køre sin chancer, fordi han skulle hjælpe Tyler Farrar & Hesjedal hele tiden.

Og Saxobank kørte sig altid ind i top 10 i spurterne, undtagen de gange hvor de blev klemt af styrt.
Ham den nye enkeltstarts-specialist Manuele Boaro som Bjarne har fundet, ser spændende ud. Jeg tror han kan blive den nye Cancellara hos Saxobank, hvis han bliver ved med at udvikle sig, han er jo kun i starten af 20'erne.

Men altså Hesjedal er en værdig vinder af Giroen, jeg syntes at han har kørt klogt. Og han kunne følge med favoriterne i bjergene.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 28-05-12 19:21

Top 10 er ikke imponerende når man kommer for at vinde.

Farrar udgik tidligt, men der skete ikke meget for Alex af den grund selvom han havde masser af muligheder for at køre sin egen chance.

Godkendelse af svar
Fra : Cimbombom

Dato : 28-05-12 20:44

Tak for svaret Kortoververden.

Men jeg er uenig med det du siger om Alex og Saxo holdet.

Der er ca. 200 ryttere og kun en kan vinde!

Så top 10 må være et rigtigt godt resultat.