/ Forside/ Karriere / Job / Ansættelse / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 380
manglende kontrakt !?
Fra : Gausi
Vist : 984 gange
35 point
Dato : 29-04-12 11:58

hejsa...

jeg har lige fået nyt job, startende fra i morgen!
kom til at tænke på at jeg da ikke fik nogen kontrakt eller noget (kun mundtligt aftale)
men sådan en SKAL vel være på plads INDEN jeg starter med at arb. !?
og er det a-kasse der skal have den efterfølgende !?

mvh Claus

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-04-12 12:08

Citat
INDEN jeg starter med at arb. !?

Næh....

SENEST 1 mdr. EFTER

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 29-04-12 12:17

A-kassen har ikke noget at bruge den til.

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-04-12 12:31

Som minimum skal Du have et ansættelsesbrev.

http://www.gl.org/loenogans/nygymnasielaerer/Sider/Ansaettelsesbrev.aspx

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-04-12 12:36

Citat
ikke senere end en måned efter ansættelsesaftalens indgåelse.

LuffeA - fra dit EGET link

Kommentar
Fra : Gausi

Dato : 29-04-12 13:43

takker for svarene

en ansættelsesaftale jeg skal bruge så ? og efter en måned en egentlig kontrakt !?

rigtigt forstået ?

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 29-04-12 13:50

Du kan ikke forlange kontrakt med mindre at der er tale om tidsbegrænset ansættelse!
Ansættelsesaftalen skal du have inden for 20 arbejdsdage(1mdr.)
MV2

Kommentar
Fra : Gausi

Dato : 29-04-12 14:00

ok...

men så har jeg jo intet bevis på at jeg er i arb. ? virker da helt sort i min verden

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 35 point
Dato : 29-04-12 14:04

Citat
Du kan ikke forlange kontrakt med mindre at der er tale om tidsbegrænset ansættelse!
Ansættelsesaftalen skal du have inden for 20 arbejdsdage(1mdr.)
MV2

Lad os slå fast at man skal have et ansættelsesbrev, det blev lov for omkring 15 år siden.

Kontrakter indgås når der er forhold der falder udenfor almindelig skik og brug og overenskomster. Arbejdstageren, f.eks en sælger, vil gerne have lovet kommission nedfældet på papir, omvendt vil arbejdsgiveren have underskrift på f.eks konkurrenceklausuler der indebærer at sælger ikke må skifte til konkurrenten eller starte eget firma indenfor samme branche.

Godkendelse af svar
Fra : Gausi

Dato : 29-04-12 14:09

Tak for svaret LuffeA.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-04-12 14:33

Citat
Lad os slå fast at man skal have et ansættelsesbrev, det blev lov for omkring 15 år siden.

Og det er STADIG senest EEN måned efter