/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Syn (2)
Fra : nomore
Vist : 516 gange
50 point
Dato : 28-04-12 17:29

Hvis jeg bestiller syn selv, hvor lang tid har jeg så at løbe på,
istedet for at den bliver indkaldt til syn?
Der er tale om køb af MC, med plader
---
Kan ikke rigtig huske det, men sidst jeg gjorde det
syntes jeg at jeg havde enorm lang tid at løbe på.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 28-04-12 17:38

du har max 3 uger til at få den omrigeristreret når der er plader på den.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 28-04-12 17:40

Citat
du har max 3 uger til at få den omrigeristreret når der er plader på den.

Det ved jeg_______MEN
den skal til syn, og der mener jeg at kunne udsætte det - ved selv at bstille tid
-----

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 28-04-12 17:53

Du kan ikke få den omregistreret når den er faldet for syn, så det er max 3 uger eller af med pladerne

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 28-04-12 17:56

Citat
og der mener jeg at kunne udsætte det - ved selv at bestille tid

- det var "i gamle dage". Nu er det sidste synsdato der tæller...

God weekend

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 28-04-12 18:40

Citat
det var "i gamle dage". Nu er det sidste synsdato der tæller...

Ikke noget med sidste syn.....
Sidst jeg købte en MC der skulle omregistreres og synes (ved ejerskifte)
kunne jeg selv bestille tid - og det er ikke så mange år siden

Accepteret svar
Fra : Hejdu58

Modtaget 50 point
Dato : 28-04-12 19:24

Citat
Sidst jeg købte en MC der skulle omregistreres og synes (ved ejerskifte)
kunne jeg selv bestille tid - og det er ikke så mange år siden

NEJ. regler er blevet ændret inden for det sidste ½ år, så hvis du venter for længe, møder politiet på den adresse motorsyklen er indregisteret på, som er den tidliger ejer, der så sender dem videre til dig. OG SÅ ER DER IKKE NUMMERPLADE PÅ DEN MERE FOR DEN TAGER DE MED. Så få en tid hurtist mulig.

Godkendelse af svar
Fra : nomore

Dato : 28-04-12 20:49

Da jeg synede min gamle GSX kunne / bestilte jeg selv tid ONLINE til syn
et par dage efter jeg købte den og fik en tid der lige passede mig
den skulle også BARE omreg + synes - før jeg kunne få MINE papir i-orden
------
Men det har åbenbart ændret sig/ OG DOG - sådan var reglerne jo også for 4 år siden.
Ikke fordi jeg har brug for udsættelse - men rart at vide = IGEN
-------

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 28-04-12 20:55

Jeg mener endda at jeg var på Motorkontoret med den
og fik midlertidige papirer på den, så jeg kunne bestille tid til syn.

Men kan sgu ikke huske DET mere......
Derfor jeg spørger.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 28-04-12 23:17

Du skal ikke have papirene for at bestille tid til syn, der skal du bruge indregisternr. og når den så er blevet synet kan du omregistrere den til dit navn. her skal du have den orginale registreringsattest og syns-atesten med