/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Syn
Fra : nomore
Vist : 493 gange
50 point
Dato : 28-04-12 15:51

Skal der være originale blinklys på en mc, eller kan de udskiftes med diode-lys.
Mener der er særlige regler for køretøjer fra FØR 1995
=
der behøves slet ikke at være blinklys, med sidder de der, skal de virke.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 28-04-12 15:55

Du må gerne skifte dem ud med diodelys

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 28-04-12 16:01

Alt side & bagud-lysmarkering, må ændres til diodelys, det skal bare overholde de krav der er for at det skal kan ses på en bestemt afstand.

Accepteret svar
Fra : Hejdu58

Modtaget 60 point
Dato : 28-04-12 16:06

PS. Det må selvfølgelig heller ikke blinde andre trafikanter, så hvis du bruger godkende diodelygter, og den er der en del af på market efterhånden, så er det ingen problem med diodelygter til blinklys.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 28-04-12 16:20

Ok: syntes bare man hører så meget - det skal være originalt osv.
Men det er ganske almindelige og godkendte lygter.

Jeg er så i tvivl om, om afstanden mellem diode-lygterne er iorden,
diode lygterne har nemlig ikke det lange rør ud til selve lygten
men er monteret næsten ved siden af forlygten

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 28-04-12 16:42

Kør til syn med dem på og find ud af om de er lovlige.

Hvis de ikke er lovlige til syn er det ikke at ok at køre med dem imellem syn.

Hvis du indkaldes til syn fordi efter syn du standse med dem er det en lidt skidt forretning at skifte dem ud.

Så jeg vil at foreslå at du får dyret synet med dem på og vis de kasseres til syn, skal de så ikke på igen.

Blot mit bud på en løsning.

Mvh Benjamin

Godkendelse af svar
Fra : nomore

Dato : 28-04-12 17:21

Tak for svaret Hejdu58.
Og jeg har nu også tænk mig at køre til syn med dem monteret
men rart nok med lidt forhånds viden
---

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 28-04-12 17:24

Citat
Jeg er så i tvivl om, om afstanden mellem diode-lygterne er iorden,
diode lygterne har nemlig ikke det lange rør ud til selve lygten
men er monteret næsten ved siden af forlygten

Der er nogle mål for hvorlangt blinglys må sidde inden for max brede af et køretøj, styret er max brede, men jeg tror ikke det giver problemer, når du sætter dem på siden af lygten, men ring og spørg en synd mand.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 28-04-12 17:31

http://www.motorcykelgalleri.dk/for_messageDetail.aspx?Msg_ID=67329

Det er 24 cm imellem lygterne foran og 18 cm bag på der skal være i mellem blinklysene.

hvis det er mig du vil takke hvorfor så klikke på momore

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 28-04-12 17:32

De er monteret/ mener det var et MC værksted der gjorde det,
og så går jeg ud fra de sidder som de skal.......
ellers må han kassere cyklen ved syn

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 28-04-12 17:34

Citat
hvis det er mig du vil takke hvorfor så klikke på momore

Glem det. og tak . Håber at du kan bruge det sidste,

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 28-04-12 17:36

Citat
hvis det er mig du vil takke hvorfor så klikke på momore

Ikke helt forstået

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 28-04-12 17:37

Citat
Glem det. og tak . Håber at du kan bruge det sidste,

JOW DA, det er helt fint