/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Nervesmerter/eller hvad
Fra : jensviggo
Vist : 1043 gange
50 point
Dato : 25-04-12 17:48

Min gamle arbejdskollega har nu gennem snart igennem de sidste 4 år haft smerter, der er tiltagende,
han har væren igennem hele sundhedssektorens mølle uden at få den endelig hjælp, der kan gøre ham smertefri. Jeg har tidligere stillet et spørgsmål om nervesmerter, da det var den diagnose der blev stillet på hans sidste hospitalsindlæggelse. Man kan godt sige, at han er opgivet af lægerne, de kan i hvert fald ikke hjælpe ham af med smerterne.
Nu har han så som måske sidste løsning fået en tid på privathospitalet i Skørping, der skulle være førende indenfor nervesmerter. Jeg har fået oplyst af en netdoktor, hvad de evt. vil gøre og her er hvad der muligves skal ske: citat "Dimsen er en stimulator, der anbringes i bagstrengen af rygmarven, hvorigennem smertesignalerne til hjerne går. Aktiveres stimulatoren elektrisk, dæmpes smerterne. Men det er ikke sikkert, at det er en mulighed i Eriks tilfælde. De har arbejde tmed teknikken på Aalborg Sygehus i smerteklinikken, men de kender helt sikkert teknikken på Skørping Privathospital eller kan henvise til vurdering af den.
og så er det jeg spørger, er der nogen der kender til metoden, evt. oplevet det på egen krop, eller kender nogen der har?

mvh

jensviggo

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-04-12 21:17

Jeg har lige set det brugt 2 gange i TV, på en patienter der havde stærke smerter. Personerne blev så smertefri at der kun var en "summen" tilbage. Så kan lægen sit kram, så er der vist ingen tvivl om at det hjælper.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 25-04-12 23:26

Der er Altid en riscisi ved dette Jason watt her været med i et førsøg i England der gik det vist ikke som ventet og det hjalp ikke han fortrød at havde udsat sin krop for dette. Det er kun en lille procent pt det hjælper og der er mange ting der kan gå galt

Vil anbefale at læse bogen Søren frølich smerter

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 26-04-12 00:31

Rotw, jeg er ret sikker på at det ikke var denne metode Jason var med i.
Men tager jeg fejl, beklager jeg

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 26-04-12 00:32

Rotw, jeg mener helt sikkert at han blev opereret i hjernen. Jeg ville ikke mene at der kunne være nogen risiko i ovennævte metode.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-04-12 00:41

Den smertelindring jeg så i TV var der en lille tynd sonde der blev indført i rygmarven og lige så stille gled hen til det sted, hvor nerven til den smertende del udspringer fra rygmarven. De blev der sat en meget lille "dims" som blokerede for den berørte nerve.

Rygmarven blev ikke på noget tidspunkt påvirket.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 26-04-12 08:38

granner1, jeg er meget glad for din interesse og glad for at der er nogen der følger med, måske du kan oplyse, hvilket tv program der var, og ca hvornår, så kan jeg måske finde klipper derudfra

mvh

jensviggo

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 26-04-12 10:20

På sygehus Nord fik jeg til låns et lille apperat med nogle elektroder til at fæstne på ryggen, det fungerede på batterier 2 eller 4 1,5 volt tror jeg nok.
Det gav en svag fornemmelse af vibrationer, jeg fandt hvile fra smerterne, jeg var glad for det , i dag har jeg slidgigt i ryggen og arvæv og udvækst efter en dicoop. der trykker på hovednerven, - bruger Gabapentin piller og motion der hjælper godt.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-04-12 11:25

Den ene udsendelse tror jeg var på TV 2, den hedder krop umulig og genudsendes for tiden. Jeg så det i denne uge.

Den anden udsendelse var vist nok DR 2, Seernes akademi. (tror jeg nok) Den kom om eftermiddagen. Og den kan findes på DR. Jeg tror den handlede om hjernen.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 26-04-12 11:32

Efter en arbejdsulykke, hvor nogle nervebaner blev rykket over, fik jeg disse uhyrlige smerter øverst i h. balle. Smerteklinikken i Århus kunne den gang 2007 kun "tilbyde" mig at tage Gabapentin. Der er flere ulemper forbundet med at tage dem. Glem alt om alkohold, du bliver "mærkelig" i hjernen til at tænke og koncentrere sig.

Da jeg holdt med at arbejde for et lille års tid siden, holdt jeg med at tage Gabapentin (3x400mg dagligt). Jeg kan nu leve "normalt", men får jævnligt lige nogle smertejag af nogle sekunders varrighed, men det er bedre end at tage Gabapentin.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 26-04-12 12:56

granner1, jeg har ledt som en gal efter dine nævnte programmer uden resultat, har du en ide????

mvh

jensviggo

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-04-12 15:09

Det er danskernes akedemi. Og jeg skal nok selv lede efter dem, men jeg har ikke logind til TV2.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 50 point
Dato : 26-04-12 15:18

Her kan du, lidt nede, finde en del af programmerne. Jeg kan ikke huske hvad programmet ned, men et par forslag til ord. Hormoner - smerter - anatomi

Du må nok kigge nogle programmer igennem.

http://www.dr.dk/DR2/Danskernes%20akademi#/39077

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 27-04-12 07:52

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-04-12 08:53

Selv tak