/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Hvor kan jeg se min efterløn?
Fra : kartoffel88
Vist : 1158 gange
50 point
Dato : 20-04-12 17:45

Hejsa.
Jeg har en ven der gerne vil hæve sin efterløn, men fagforeningen ved ikke hvor han skal gå hen, da Fsb ikke er medlem mere..

Nogen råd?

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 20-04-12 17:58

Den A-kasse han er medlem af!
Efterløn har intet med fagforening at gøre, det er et A-kasse problem!
MV2

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 20-04-12 18:20

Henvendelse sker i A-kassen. fagforeningen har ikke noget med det at gøre. Det kan iøvrigt ses på de fleste hjemmesider for den pågældende A-kasse, hvor meget man kan have opsparet i forhold til hvornår man startede indbetalingen.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 20-04-12 18:21

OK, jeg havde ikke set @modersviljes svar

sorry, men vi er enige

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 20-04-12 18:28

Det lyder underligt

Umiddelbart burde efterlønsbidraget ved personens udmelding af fagforening/a-kasse være blevet flyttet på en pensionsopsparing fordi ved udmelding har personen fraskrevet sig muligheden for at gå på efterløn.

Så selvfølgelig ved den fagforening/A-kasse personen har været medlem af, hvor pengene befinder sig henne.

Men hvis de er på en pensionsopsparing kan vedkommende ikke bare få dem udbetalt nu

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 20-04-12 21:48

da Fsb ikke er medlem mere..

Hvem er Fsb - er det en A-kasse
eller betyder det, at pågældende person ikke mere betaler indskud til efterløn?

Hvis vedkommende er holdt op med, at betale Efterlønsbidrag, f.eks. ved at have meldt sig ud af A-kassen, er jeg bange for, at beløbet er tabt!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-04-12 22:58

Hvis vedkomne har været med fra starten af er beløbet ca 66000 kr. Min er lige sat ind på min konto.

Godkendelse af svar
Fra : kartoffel88

Dato : 24-04-12 06:09

Tak for svaret dova.