/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
kan man lovligt skjule kabler i baderum
Fra : guldlos
Vist : 507 gange
20 point
Dato : 20-04-12 12:18

Hej

Jeg har et rum hvor jeg gerne vil lave badeværelse, i dette rum er der i midlertid kabler der fører strøm til lejlighederne ovenpå.

Er det muligt (læs: lovligt) at lave en kabelskjuler eller hvordan kan jeg løse dette?

Mvh
Rune

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 20-04-12 12:56

Så langtid der ikke er nogen samlinger du gemmer , er der ikke nogen problemer med at lukke kabler inde ...

Mvh. Bassebo

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 20-04-12 13:52

Hej guldlos
Hvis de ligger i en trækasse kan du forsigtigt tage låget af og tjekke om det er løse ledninger eller om det er et kabel, hvis det er løse ledninger eller et kabel med en samling på skal de flyttes ud af badeværelset, hvis det er et ubrudt kabel kan det godt blive liggende, men hvs du ønsker at mure kabler inde skal du få en elektriker til at tjekke om de er godkendt til at måtte mures inde.
Hvis du bor i nærheden af København N vil jeg gerne komme forbi og tjekke det for dig.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 21-04-12 07:24

Sjovt nok er det enten ejendommens eller forsyning selskabets ejendom i etage ejendomme og en anden ting så må kablet ikke ligge i zone 0,zonen gælder 5 cm ind i væggen

Så få fat i en elektriker og gennemgå mulighederne med ham for i sidste ende skal der en installatør ind over det når det er gennemgående kabler (med mindre at du selv ejer hele ejendommen)