/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Sollys på sort mand lavet i photoshop
Fra : frederikps
Vist : 844 gange
20 point
Dato : 19-04-12 09:10

Hej. Jeg er i gang med at designe en tatovering i photoshop, men har brug for noget hjælp eller råd til at tegne sollys på en hel sort mand jeg har lavet.
Jeg har et eksempel på hvordan jeg ca. gerne vil have det til at se ud her: http://www.myupload.dk/v/1IrEjIHkn

Og her er mit billede af manden som jeg har tegnet: http://www.myupload.dk/v/1-2cqphIF.jpg

Håber i kan hjælpe med råd, eksempler eller anden form for hjælp! ;)

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-04-12 09:37

Det drejer sig om elementær tegnekunst. Det kan du ikke lave pr automatik med et tegneprogram.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 19-04-12 09:52

Du må i gang med tegnekundskaberne og viskelæder, så du får den ønsket effekt.
Eller kunne alternativet være, hvis tatoveringen i sidste skulle tatoveres på dig.
Print begge billeder ud og tage dem med ned til din lokal tatovør....

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 19-04-12 10:20

Forklar lige: skal det være solstråler i radialer ud fra manden eller hvordan. Stråler laver du i PS ved at tegne lange firkanter, benyt "free transform" til at vende og placere dem rigtigt, og lav evt lidt sløring på dem, hvis det bliver pænt.

Kommentar
Fra : frederikps

Dato : 19-04-12 12:25

Måske ikke sollys og stråler som sådan, bare mere en form for hvide områder på figuren, så den ikke er helt sort.
Ja jeg skal nok bare prøve mig frem, men håbede på nogle ideer til hvordan det skulle placeres på figuren. Eller (ønsketænkning) et eksempel som i har lavet fra en af jer derude ;)
Men ellers tak for hurtige svar :)

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 20 point
Dato : 19-04-12 12:47

Du skal først have styr på hvor dit lys kommer fra. Da dette er bestemmende for hvilke flader der oplyses.

Det er kun de flader/former der rammes af lyset der bliver lyse. Men igen det kræver jo at du har styr på hvor dit lys kommer fra.

Du bør også tænker over hvor på kroppen tegningen placers, for at lysindfald fremstår naturligt.

Der vi se dum ud, hvis du laver en tegning hvor der ser ud som om lyskilde er placeret i skyggeområdet under armen.

Hvis du ikke kan fornemme hvor de lys områder skal ligge, kan du stilel dig foran et spejl (i et mørkt rum) og bruge et sterinlys placeret der hvor du kommner solen kommer fra.

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 19-04-12 16:02

Kan snart ikke huske programmet. Prøv noget der hedder: Filter > Render > Lightnings effects

Godkendelse af svar
Fra : frederikps

Dato : 19-04-12 22:10

Tak for svaret Benjamin.Hansen.