/ Forside/ Interesser / Helbred / Førstehjælp / Spørgsmål
10  granner01 150
Hvor længe holder et barberblad, ?
Fra : EA_HS
Vist : 4588 gange
100 point
Dato : 18-04-12 15:07

Hvor længe holder et barberblad, ?
normalt bruger jeg el shaver, (Philips) men vil gerne prøve en skraber ind imellem, måske hver dag
så har tænkt mig at prøve tilbuddet her :
http://www.efi.dk/product.cfm?path=1,6,34

jeg har prøvet en skraber engang for en del år siden,.. uden det store held
(mange rifter)
men hvad koster det ca pr barbering med en god skraber
og hvordan klargør jeg bedst huden. ?

Accepteret svar
Fra : kivi

Modtaget 110 point
Dato : 18-04-12 15:32

med efi får du ikke mange rifter jeg vil ikke sige at man ikke kan skære sig men med tre eller fire blade skal der meget til for at skære sig så bare gå til den men jeg vil sige at gilette gel er bedre en skum

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 18-04-12 16:20

- al det du spørger om er jo individuelt, vi er alle forskellige så du må bare prøve dig frem...

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 18-04-12 16:44

Jeg har investeret i en Gillette Fusion. Jeg har gjort et eksperiment og jeg har brugt det samme
barberbladet i 12 måneder. Jeg barberer mig daglig men i week enden barberer jeg mig kun 1 gang.
Den sidste måned jeg brugte den var det lidt ondt at barbere mig i weekenden da den var lidt sløv og med lidt længde på skægget så måtte jeg bruge meget varmt vand for at det ikke skulle gøre ondt.
Så jeg kan anbefale Gillette Fusion. Jeg har brugt den uden batteri. Jeg mener barberingen og huden blive meget bedre med skraber.
alimak

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 18-04-12 17:53

Jeg har altid brugt skraber, men nu har jeg i de sidste 6 mdr brugt en Braun serie 7. Den bedste maskine på planeten. Det er meget nemmere og hurtigere og man skærer sig aldrig.
Så måske er det din maskine der ikke er optimal?
Men uanset, så held og lykke med projektet

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 18-04-12 19:43

Og jeg vil ønske jer alle god vind og håber i hver i sær finder det der er bedst for jer, for det er vist meget individuelt efter huden - skæget og længden på samme, og om det er fint eller mere groft skæg.

For det er der forskel på lige som hovedhår, mit er tyndt og silke blødt og andre har mere kraftigt hår.

Nu er jeg kvinde, men det giver alligevel lidt erfaringer med skægets kvalitet osv.

Men held og lykke med forsøgene.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 18-04-12 19:57

Barberbladenes levetid afhænger af skæggets tykkelse og hvor meget man har af det og selvfølgelig bladets kvalitet. Jeg bruger også gilette, men jeg har købt en razzorpit http://www.razorpit.com/.

De reklamerer med, at bladene kan holde til 150 barberinger. Det er noget overdrevet efter min mening, men de holder 3-4 gange længere. Koster vist 100 kr. I bilka.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 18-04-12 20:03

Citat
al det du spørger om er jo individuelt, vi er alle forskellige så du må bare prøve dig frem...

det har jeg skam gjort jævnligt gennem mange år,... det har bare ikke rigtig 'fungeret',..
derfor spørgsmålet,..

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 18-04-12 20:16

Citat
Jeg har altid brugt skraber, men nu har jeg i de sidste 6 mdr brugt en Braun serie 7. Den bedste maskine på planeten

det er det så ikke efter min mening (eller også er der sket noget helt nyt)
jeg har prøvet mange el maskiner, men Philips er den der passer mig bedst,
og så så er den så dejlig lydsvag sammenlignet med Braun

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 18-04-12 20:20

Citat
Jeg har investeret i en Gillette Fusion. Jeg har gjort et eksperiment og jeg har brugt det samme
barberbladet i 12 måneder.

@alimak
er det virkelig rigtig,. ?
jeg mener at kunne huske fra meget gamle dage at et barberblad holdte til 1 - 3 barberinger,
dengang hvor bladet kunne vendes,.. så der var 2 skær,.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 18-04-12 20:34

Mine? holder MAX til 5-6 hud-afskrabninger
men det er så også mit skæg, der stivt som ornens hår/ børster.

Der findes diverse barber-blads skærpere på nettet,
om de virker = tror det næppe, men et forsøg værd,
de har i sin tid kørt på TV-SHOP? eller hvad det kaldes

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 18-04-12 20:37

Citat
hvor bladet kunne vendes,.. så der var 2 skær

De findes stadig og er sikker noget af det billigste du kan købe
Men hos mig holder de ikke mange dage, som skrevet

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 18-04-12 20:40

Sjovt nok _ at du har lagt den under FØRSTEHJÆLP

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-04-12 20:45

http://www.efi.dk/product.cfm?id=59&opprkode=12902&gclid=CJHBs9iGv68CFULN3wodeW1Yww
Læg lige mærke til betingelserne lige over dåsen til højre. Så kan du nogenlunde regne ud hvad der bruges.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 18-04-12 20:45

Og hvis du ikke er vant til at bruge barberblade
så skal du helt sikkert regne med diverse nedgroede hår
der laver betændelse......fordi hårene er for kortklippede
og tager sig en swing-om ind i huden.
Men det finder du hurtigt ud af.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-04-12 22:12

Efi kræver at Du bliver fast aftager, dvs at de sender 3 pakker barberblade med jævne mellemrum, der medfølger så et girokort.
Og så medfølger der tilbud med sokker og trusser.

Nogle har så været ude for at det var svært at slippe af med Efi, jeg kom dog ud på en pæn måde ved at overholde min betalingsforpligtelse, hvorefter jeg sendte dem et brev med en tekst om at næste forsendelse ville blive sendt retur uden yderligere kommentarer.
Men jeg havde nu også været kunde i 6 år, i modsætning til "engangskunder" som de jo taber penge på.

Er Du stadig intereseret i Wilkinson sælges det også her:
http://www.menscare.dk/barbering/skraber-blade-1.html

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 18-04-12 22:19

Fusion har 5 blader i et, og jeg har sort skæg men det er nok ikke det stiveste børste.Jeg barberer når det begynder og blive sløvt, som man bruger en le.Det kræver nok lidt træning.Nu skifter jeg blad efter 6 måneder.Det synes jeg er passe.12 måneder var et experiment Når du går over fra maskine til skraber, tager det lidt tid for huden skal vende sig til skraberen.Men det bliver bedre barbering.
alimak

Godkendelse af svar
Fra : EA_HS

Dato : 19-04-12 20:11

Tak for svaret kivi.