/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Nvidia driver fryser win 7!
Fra : HanSSoN
Vist : 533 gange
120 point
Dato : 18-04-12 10:09

Hej jeg har dette grafikkort geforce 260 gtx freezer x2 => eronisk nok hehe.
For den fryser ved velkommest skærmen og laver en hvid vandret streg. det er næsten hver gang jeg starter computerne op. ja ca 3 gange skal jeg genstarte pc'eren før jeg kan logge ind. men lige nu køre den fint når jeg først er inde i windows 7. men har haft flere problermer f.eks. blåskærm har et billede:
http://img213.imageshack.us/img213/5582/dsc0132ti.jpg

-Jeg har prøvet at updater min bios til det nyeste, uden held.
-Har også installeret flere forskellig win 7 versioner 32/64bit ikke xp endnu, men tror måske jeg prøver.
-Flere forskellige nvidia drivere.
-Har prøvet med andet grafikkort, så er der ikke flere problemer. Så det er nok sikkert grafikkortet, måske!
-Også prøvet at tage alt andet hw ude som ikke var nødvendig altså ekstra hardiske, pci kort, ram, dvd drev osv, så der kun var motherboard psu, gpu, cpu, 1 x ram blok, ingen blæsere. men problemet var der stadig.
-PSU'en er en corsair tx550w trode måske det var den som ikke leveret nok strøm. men lavede en udregning på en hjemmeside og der skulle ikke være noget der.

Hjæææælp mig!

Kommentar
Fra : HanSSoN

Dato : 18-04-12 10:11

Jo lige en vigtig ting mere, når jeg afinstallere Nvidia driverne og den kør på VGA driveren køre den fint..

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 18-04-12 10:56

Defekt kort.
Virker køleren.
Hent programmet siw, det kan måske fortælle dig mere.....portable udgave
http://www.gtopala.com/

Kommentar
Fra : edison

Dato : 18-04-12 19:07

inden du op datere driverene, har du så prøvet at først fjerne alle driver og software til kortet. derefetr genstarte, rense systemet med feks cclener, og manuelt fjerne div tilbageværene mapper og filer, før du instalere de nyeste driver.

Kommentar
Fra : HanSSoN

Dato : 18-04-12 19:29

Ja afinstalleret det med cclener. nu har jeg prøvet win xp.. ingen problemer med kortet der hmm der er noget galt med win 7..!

Kommentar
Fra : HanSSoN

Dato : 18-04-12 19:41

Ved ikke lige hvad jeg skal kigge efter i SIW hehe

Her er et screen shot

http://imageshack.us/photo/my-images/28/capturekkz.png/

Kommentar
Fra : HanSSoN

Dato : 18-04-12 19:43

Kan man updater bios på en gpu?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 20-04-12 07:58

prøv Start/højreklik på denne komputer/ administrer/ enhedshåndtering
se efter gule eller røde flag

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 20-04-12 10:00

Alverdens opdateringer hjælpe ikke, hvis kortet ikke virker.
Hr du en anden pc, så prøv kortet på den

Kommentar
Fra : HanSSoN

Dato : 23-04-12 01:21

Ingen gule flag?? skal over til en ven i morgen.. tester den der!