/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
kombineret løbegård katte/høns ?
Fra : lillelyst
Vist : 1105 gange
50 point
Dato : 11-04-12 13:43

I forlængelse af dette her spørgsmål http://kandu.dk/Spg161458.aspx, kunne jeg godt tænke mig lige at høre jer af om I synes det ville være ok at kombinere en katte løbegård med en hønsegård (ca. 10 høns)? Tænker her på hvor smart det er at kattene jogger oveni hønsemøg m.v?
Skal dog siges at løbegården muligvis bliver udvidet til omkring 500 m2. Hvis I mener nej må vi opdele området i 2 dele men det kunne da være hyggelig at de kunne gå sammen og have det lidt sjovt.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 11-04-12 13:47

Var det så ikke smartere at separere løbegårdene. Alt andet vil da vist give problemer.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 11-04-12 17:39

katte siser høns hvis de får mulighed for det.
men så sparer du da kattemaden så længe der er høns at tage af.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 11-04-12 18:20

Citat
. Hvis I mener nej må vi opdele området i 2 dele men det kunne da være hyggelig at de kunne gå sammen og have det lidt sjovt.

Ja jeg kan så fortælle dig at kattene får det så absolut sjovest.
De vil fordrive tiden med at fange alle dine høns.
DE ER JAGTDYR ...bare så du ved det.

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 50 point
Dato : 11-04-12 21:00

Citat
De vil fordrive tiden med at fange alle dine høns.
DE ER JAGTDYR ...bare så du ved det.

Det kan altså blive katten der trækker det korteste strå i en flok høns, især hvis der også er en hane imellem.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-04-12 00:57

Citat
men det kunne da være hyggelig at de kunne gå sammen og have det lidt sjovt

Noget siger mig, at du ikke har den helt store forstand på høns

Først og fremmest er det da muligt, at kattene kan finde på at jage lidt med hønsene i al uskyldighed, de skal dog være dygtige for at fange en høne, men undervurdér ikke høns.

For det første vil de konkurrere med kattene om at fange de mus der måtte komme ind i kattegården.
Såfremt en hugorm skulle vove sig derind, vil hønsene også kunne slå den ihjel.

Og dernæst så vil de altså kunne forårsage skader på kattene, også alvorlige skader fordi de i en konfrontation vil hakke efter kattenes øjne og bruge kløerne temmelig hårdt.

Ikke sikkert det blot vil være for sjov som i videoen her:

http://www.youtube.com/watch?v=obQIdffSQUk&feature=related

Så altså, høns for sig og katte for sig, det er min anbefaling

Godkendelse af svar
Fra : lillelyst

Dato : 21-05-12 06:46

Tak for svaret LuffeA.