/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Omfarve billedbaggrund
Fra : klanger
Vist : 922 gange
100 point
Dato : 10-04-12 16:51

Hej

Håber der er en der kan hjælpe mig med at få baggrunden på dette billede lavet om til en grøn (00CC00) baggrund.

Jeg er ikke den store "hare" til billedbehandling...

http://peecee.dk/upload/view/361087

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 10-04-12 18:03

Hvilken baggrund?
Er det alt det blå du mener, som skal have en anden farve.
Som jeg tidligere har svaret dig så brug evt. photoshop.

vic200

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-04-12 18:10

Det er lidt usikkert hvad du mener, men billedbaggrunden er her ændret http://peecee.dk/upload/view/361095

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 10-04-12 18:11

Til vic200
Ja det ved jeg,men jeg skriver jo OGSÅ at det er det jeg IKKE kan...!!!!
Og ja den blå baggrund...

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-04-12 18:13

Den blå er ikke baggrunden - så glem bare mit link

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 10-04-12 18:16
Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 100 point
Dato : 10-04-12 18:30
Godkendelse af svar
Fra : klanger

Dato : 10-04-12 18:37

Hjertelig tak for svaret Benjamin.Hansen. det var lige det jeg skulle bruge...

Er det svært at lave en vejledning hvordan man gør i Photoshop, eller?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 10-04-12 18:50

Jeg brugte værktøjet "Farvetone / Farvemætning", i den engelske hedder det vist nok "saturation / hue".

I værktøjspanelet "Justering" er dette vist mellem trekant på spids og vægten. som tre striber under hinanden.

For at ramme 00cc00 som den grønne lavede jeg 2 lag. Et Lag med Hul i det sorte, og bagved lavede jeg 00cc00 som en farveprøve. I det forreste lag lavede jeg justering til det lignede "00cc00". Og lappede det sorte hul og slettede de lag jeg ikke sluppe bruge.

Herefter gemtes filen som PNG.

Mvh Benjamin