/ Forside/ Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 475
Skal jeg lægge halvdelen til side?(skat)
Fra : kartoffel88
Vist : 766 gange
50 point
Dato : 06-04-12 22:02

Hejsa.

Hvor meget vil i forslå at jeg lægger til side til skat, h is jeg f.eks tjener 2000 kr på en opgave?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-04-12 22:09

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 07-04-12 00:54

Det kommer jo meget an på hvor stor din årsindtægt er

Men 8 % i arbejdsmarkeds skat
Og 36-50% i kilde skat alt efr hvilken kommune og hvor indtjening

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-04-12 10:50

Hvis det er B-indkomst 60 %

Hvis det er A-indkomst 50 %,

Accepteret svar
Fra : snaptil

Modtaget 50 point
Dato : 08-04-12 09:53

hej

ved ikke om du nogensinde fik kontaktet den revisor.
Men jeg vil give dig nogle få gratis råd. Hvis du en fornemmelse over hvor meget du vil tjene på et år, så log ind på tastselvskat og ændre din forskudsopgørelse. Evt. ændre den løbende igennem året hvis din indtægt ændrer sig. Du vil få tilsendt månedlige opkrævninger fra Skat til betaling af Bskat og Arbejdsmarkedsbidrag.
Derudover bør du som ny startet selvstændig ligge de fleste penge til side. Det bedste er hvis du har en selvstændig bankkonto til virksomhedsindtægt og så hæver et mindre månedligt beløb ud hver måned til forbrug.
Hvis du har opført dig korrekt så er der mulighed for skattebesparelser. >Feks Virksomhedsskatteordning mv. Det er en god hjælp til at starte en virksomhed op og opbygge et solidt grundlag.

Godkendelse af svar
Fra : kartoffel88

Dato : 08-04-12 15:43

Tak for svaret snaptil.