/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
Router
Fra : nomore
Vist : 633 gange
50 point
Dato : 06-04-12 20:42

Skal der specielt modem til, for at tilslutte en almindelig router
til et almindelig stik = telefonstik...

Min nuværende er en Tomson trådløs/ - med kabel ind i tlf stikket
og derfra kabel (4 porte/ trådløst) ind i pc og andet

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 06-04-12 20:42

NB: har Telia som udbyder

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-04-12 21:05

tlf > skillefilter > modem fra udbyder > alle former for routere

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 06-04-12 21:11

Jeg har ingen *skillefilter* bare en Tomson router
(det går ind i en port der hedder DSL - direkte fra tlf stikket)
På samme, er der så også en udgang til telefon...
+

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-04-12 21:28

Jeg har kigget på min egen forbindelse.

telefondåse med to udgange en til telefonen og en til en lille box med en DSL udgang og videre over til det jeg tror er modem med kun een udgang som går til min egen router

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 06-04-12 21:29

NB: kan ikke finde specificationer på Tomson tg712,
bortset fra de sider der beskriver DEN, som det værste LO__ i mand´s minde.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 06-04-12 21:35

Har stadig kun et TLF stik i væggen
Der går direkte ind i routeren - med et enkelt kabel i indgangen DSL.
Der er så TELEFON og PSTN? udgang på den + 4 ethernet udgange
--
plus afbryder og antenne..

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 06-04-12 23:03

OK det er så en sammenbygget skillefilter/modem/router og den kan du ikke erstatte med en alm. router.

Kommentar
Fra : kelda

Dato : 07-04-12 08:12

Du skal nok stave det korrekt: Thomson (med h), der er en million beskrivelser - og det er en router med indbygget modem... Du må ha' fat i Telia, eller måske skal du tjekke prisen med TDC, måske er det billigere "direkte"

Godkendelse af svar
Fra : nomore

Dato : 08-04-12 07:45

Det må jeg så lære at leve med

Kommentar
Fra : Eyvind