/ Forside/ Interesser / Videnskab / Kemi / Spørgsmål
10  thulin 470
afspændingsmiddel spises
Fra : boyelauritzen
Vist : 4534 gange
240 point
Dato : 05-04-12 21:45

- For at få vandet til at løbe af speciel plastik efter opvask, tilsætter jeg afspændingsmiddel til opvaskemaskinen.
- Men da del af afspændingsmidlet nødvendigvis må efterlades på de vaskede genstande, bekymre jeg mig for, hvad er virkningen og faren ved at spise:
- Nonioniske tensider
- Polycarboxylater
- Konserveringsmidlet Methylchoroisothiazolinon, Methylisothiazolinon.

www.rbeuroinfo.com læser jeg:
Ingredients:
Aqua
Fatty Alcohol Alkoxylate
Sodium Cumenesulphonate
Citric Acid
Potassium Sorbate
Methylchloroisothiazolinone
Methylisothiazolinone

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 05-04-12 22:20

Det bliver skyllet af igen.

Døden skal have en årsag

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 05-04-12 22:20

Fidusen ved afspændingsmidlet er, at det nedsætter overfladespændingen så meget, at så godt som alt løber af

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 05-04-12 22:30

Afspændingsmiddel, vel og mærke koncentreret, er som sådan ikke giftigt, men kan give gener såsom kvalme og irritation, hvis man drikker det - og udslet, hvis det ikke skylles af huden.

Hvis et barn drikker det, skal man helst sørge for, at barnet ikke kaster op - og så på skadestuen - men det er ikke ætsende som visse andre midler i husholdningen.

Jeg ville ikke bekymre mig om de evt. mikroskopiske rester på servicet - hvis det havde nogen betydning, så var afspændingsmidler forbudt.

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 05-04-12 22:56

Tak for svarene.
Men de er desværre ikke svar på mit spørgsmål.
Upåagtet at kun en lille rest, vil forblive på porcelæn, plastic, tror jeg ikke det er uden betydning, og ønsker at vide, hvad det er for salte, og hvad de gør ved vores krop.

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 240 point
Dato : 05-04-12 23:09
Godkendelse af svar
Fra : boyelauritzen

Dato : 06-04-12 00:41

Tak for svaret pifo.

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 06-04-12 09:38

Hej Pifo

Desvære var jeg for hurtig til at acceptere svar.
I dine links til svarskrives desvære intet om afspændingsmidlet :-(

- For at få vandet til at løbe af speciel plastik efter opvask, tilsætter jeg afspændingsmiddel til opvaskemaskinen.
- Men da del af afspændingsmidlet nødvendigvis må efterlades på de vaskede genstande, bekymre jeg mig for, hvad er virkningen og faren ved at spise:
- Nonioniske tensider
- Polycarboxylater
- Konserveringsmidlet Methylchoroisothiazolinon, Methylisothiazolinon.

www.rbeuroinfo.com læser jeg:
Ingredients:
Aqua
Fatty Alcohol Alkoxylate
Sodium Cumenesulphonate
Citric Acid
Potassium Sorbate
Methylchloroisothiazolinone
Methylisothiazolinone

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 06-04-12 17:25

Det beklager jeg, jeg var sikker på, jeg fik sendt dig det rigtige link. jeg leder lige lidt videre, men ellers så vær opmærksom på, at alle disse produkter skal der findes et sikkerhedsdatablad på. Prøv at søge på dit produkt. Læs mere her også:

http://www.apoteket.dk/KropOgHelbred/Gravid%20og%20baby/Babys%20sikkerhed/Børn%20og%20forgiftninger%20A-L.aspx

http://www.metro-haccp.com/dk/data/dk/upload/product/security_notice/54999.pdf

http://detergent.dsg.dk/internet/detergent/detergentdk.nsf/res/D3E922D95E823445C1257794003F427C/$File/Safety-5701012882732.pdf

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 02-08-12 06:48

Tak Pifo

Link 2 og 3 er svar på mit spørgsmål.

NB: Nu har jeg andet spørgsmål:
Det er muligt at bringe sort sølvtøj og irreret kobbertøj tilbage til rent sølv og kobber.
Ved at vaske et stykke gamle stanniol (aluminium) eller et stykke zink sammen med køkkentøj.

Jeg kender ikke endnu til nogen risikoen, da kobber, aluminium og zink er almindeligt andvendte metaller i husholdningen.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 02-08-12 08:26

Prøv at smøre lidt ketchup på dit kobber og gnid godt. Alternativt findes der i handlen midler, der kan pudse kobberet op til at blive ganske flot. Tricket med staniol til sølvtøj virker, hvis du også bruger salt.

Se rådet her:

http://husgeråd.dk/2010/12/rengør-sølv-med-salt-vand-og-sølvpapir-staniol/

Hvis du ikke er tilfreds med svaret her, så vil jeg foreslå dig, at du opretter et nyt spørgsmål, da de øvrige brugere jo ikke ser dit spørgsmål her. Det er kun os, der allerede er i denne tråd, der ser at du skriver igen.