/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
vågner tit nu
Fra : bublebee
Vist : 776 gange
100 point
Dato : 31-03-12 15:49

vores datter på 6 mdr er pludselig begyndt at vågne tit om natten. De sidste 2-3 dage er hun vågnet hele tiden sys jeg. hun får grød morgen og aften. (pulvergrød) - før sov hun snildt en 6-7 timer i rap før hun vågnede.
Vi går op og godnatammer ca kl 20 og ml. 20.30 og 21 kan jeg lægge hende i seng og så sov hun før 6-7 timer.
Hver gang hun vågner om natten ammer jeg lidt og så falder hun i søvn igen - og til sidst får hun bare lov at være i vores seng, for så er det jo nemt.
Nok en ret dum vane fra min side at give hende.

Sådan her ser de sidste aftener ud :
torsdag/fredag :
sove 21-11.12
spise 9 min.
sove 24 min
spise 16 min.
sov 01 - 03.25
spise 8 min.
spise 16
sove 15 min
spise 30 min
sove 06.15-07.40
spise 14 min
sove 1 time
Så stod vi op

fredag/lørdag nat
sov 21.09-22.40
spise 23 min
sov 23.06 - 01.55
spise 15 min
sove 02.10 - 04
spise 9 min
sove 28 min
spise 21 min
sove 1 time
spise 10 min
sove 53 min
spise 7 min
sove 1 time
spise 5 min
sove 23 min
så stod vi op.

Idag ville hun så heller ik rigtig sove til middag.

Hvad sker der for at hun pludselig gør sådan ?

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 31-03-12 15:59

Hun bliver slet ikke mæt nok af det pulvermos, hun skal have noget med mere krudt i, prøv at se hvad der bliver foreslået i dette link

http://www.netsundhedsplejerske.dk/artikler/index.php?option=laes&type=ARTIKLER&id=10

Og en skideballe, med et glimt i øjet - få hende så ud af din seng, skal hun måske sove der til hun flytterhjemmefra (i har ret til privatliv, så for jeres egen skyld ud med hende)

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 31-03-12 16:01

ja ved godt det er en rigtig dårlig vane gg

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-03-12 17:16

Mange familier siger som du gør.
Citat
ja ved godt det er en rigtig dårlig vane gg

Senere ærgrer de sig så over at den dårlige vane er blevet permanent...............men svær at komme af med.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 31-03-12 17:35

ja skal også den til livs nu, men skal finde ud af hvorfor hun vågner så tit og hvordan vi får hende til at sove igen ??+
Hun har jo kunnet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-03-12 17:39

Fik du set i linket??

Hva' med tænder?? Lidt forkølet?? ej jeg tror stadig på at det er sult

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-04-12 14:31

Jeg tror også hun er sulten, ring til sundhedsplejersken eller snak med lægen. Hun skal have mere mad og det skal være mættende mad. Og ikke kun mælk.

Hun er ved at være en "stor" pige.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 03-04-12 10:19

http://voresborn.dk/baby-psykologi-og-udvikling/1439-syv-fantastiske-tigerspring?page=5

passer også meget godt med 26 ugers tigerspringet egentlig

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-04-12 10:25

Ja, netop

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 03-04-12 10:27

for nu sover hun 4-5 timer igen og vågner så¨fremefter.

Godkendelse af svar
Fra : bublebee

Dato : 04-04-12 11:37

Tak for svaret Nordsted1.