/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Pasword til Iomega extern harddisk
Fra : Falckmand
Vist : 384 gange
20 point
Dato : 27-03-12 18:16

Hvordan sikre jeg min nykøbte harddisk med et password ??? Ville blive glad for lidt hjælp, da der intet står i brugsanvisningen om dette.

På forhånd tak.

Hilsen Peter

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-03-12 18:21
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-03-12 20:00

Brug Truecrypt (gratis) eller andet der kan cryptere disken___
alt andet (passwords) kan omgåes på ikke mange minutter..

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-03-12 20:01
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-03-12 20:03

NB: hvis den er ny-indkøbt, plejer der at følge et program med?
om det kan beskytte eller ej?

Kommentar
Fra : grow

Dato : 28-03-12 01:12

Du har ret nomore. Der skal gerne ligge en lille mappe på drevet med et program til dette.
Det hedder: Iomega Encryption
Harddisken skal ikke formateres, da dette er lavet af fabrikanten.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-03-12 14:47

Ja der bør ligge noget på den harddisk - for netop Iomega bruges til datasikring rundt omkring.