/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Modem / Spørgsmål
10  bentjuul 100
Mobil uden GPS
Fra : winetaster
Vist : 652 gange
100 point
Dato : 24-03-12 12:15

Jeg har en gammel mobil uden GPS.
Jeg går ud fra, at mobilantennerne kan se nogenlunde, hvor min mobil er.
Hvis jeg taber min gamle mobil, kan jeg så finde den,
ved hjælp af mobilantennerne ?
Hvordan gør man ?

Mvh w.

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 110 point
Dato : 24-03-12 13:01

Den findes ved hjælp af IM nummeret der sidder fast i hardwaren, men det er noget Din udbyder tager sig af.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-03-12 13:56

Citat
Jeg går ud fra, at mobilantennerne kan se nogenlunde, hvor min mobil er.
korrekt men også kun nogenlunde, det er cirka afstanden til de forskellige sendemaster i området som bruges til at bestemme hvor din telefon er, hvis du har tabt telefonen ude på landet hvor der er langt mellem masterne så er det et temmeligt stort område der skal søges på og du kan ikke selv gøre noget, som allerede skrevet er det din udbyder som har mulighed for at cirka bestemme hvor telefonen er, det kræver selvfølgelig at telefonen ikke er gået tom for strøm eller slukket

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 24-03-12 17:26

det kan blive et meget stort område du skal afsøge. det kan være mange kilometer på hver led, så du skal være umådelig heldig eller have meget god tid, hvis det skal lykes for dig.

Godkendelse af svar
Fra : winetaster

Dato : 26-03-12 09:51

Tak for svaret LuffeA.