/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Home Cinema - langt ude på landet
Fra : Oldboston
Vist : 467 gange
100 point
Dato : 29-02-12 22:35

Jeg ser mange film - ofte dvd - og vil gerne opdatere mit efterhånden 15 år gamle B&O udstyr til en slags Home Cinema, hvor både lyd og billede er helt i top. Det må også godt koste penge, men bare ikke en bondegård.
Jeg bor langt ude på landet, hvor der er en udmærket Panasonic-forhandler. Han har godt kendskab til teknikken og kan installere det hele. Men jeg er også glad for B&O og i den nærmeste storby (Århus) ligger der en glimrende forhandler med brugt B&O udstyr til rimelige priser, også mange af de nyere B&P produkter med fladskærm. Lyden er vigvig for os, da hørelsen ikke erd en samme som for 10 år siden. -- I kloge hoveder på kandu.dk -- hvad vil I anbefale.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 29-02-12 22:48

Citat
Jeg ser mange film - ofte dvd

Få en WDC boks der kan streame alt fra en harddisk/ netværk,
http://www.wdc.com/en/
meget nemmere (billigere) end dvd og andet der skal tilsluttes,
bare husk den skal kunne spille FULD HD og de kendte former for media filer = ISO/MKV

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 29-02-12 22:52

Angående media afspillere, så se mere på Nierle, de har til tider knald tilbud
INCLUSIV harddisk - til alle dine film / musik / billeder...

Men vent et par måneder, da prisen på harddiske er overdrevent store.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 01-03-12 10:08

Tak for oplysningerne nomore - jeg har set på nierles hjemmeside, der er gode tilbud.
Jeg tænker, om du eller andre ville forklare mig - sådan helt grundlæggende - hvad det kan anbefales at investere i af højttalere og andet isenkram - udover selvfølgelig en fladskærm. Er lyden på alm. Panasonic TV god nok.....for jeg har kender et par eksempler på dårlig lyd fra fladskærme.

Når rummet ikke er særlig stort, er der så plads til subwoofere m. v eller er det unødvendigt?

Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 100 point
Dato : 02-03-12 09:56

Citat
da hørelsen ikke erd en samme som for 10 år

Ja, det kniber til tider med lyden, når alderen banker på...
Kender ikke meget til 'lyd' men på mit 42* Phillips
er lyden i top.
Og mon ikke den også er det på et B&O
Jeg har et gammelt Dantax surround m. subwoofer der kostede mig 300.-
og der er særdeles god lyd på, sammen med tv/og andet der går gennem det.
Dog bruger jeg det aldrig.
Til afspilning af film?? de kan købes billigt.
http://www.dba.dk/nas-denne-super-gode-og-b/id-80748317/
Du kan også bruge en gammel pc, men den bruger strøm, i den dyre ende,
men nem at sætte til med et VGA kabel
selv har jeg en boks der streamer fra en NAS
og til de mere ukendte filformater bruger jeg en gammel pc

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 02-03-12 11:54

Tak for svaret nomore. Der er flere gode oplysninger, som jeg kan bruge.