/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
hund drægtig
Fra : ebling
Vist : 644 gange
20 point
Dato : 23-02-12 13:32

for 6 ½ uge siden blev min hund løbet . hun har øget bugomfang . sover meget . spiser som en hest . er meget omgængelig . Men jeg kan ike mærke hvalpene . hun har været gravid før og født sunde dejlige hvalpe. og dem kunne vi mærke i uge 5 - 5½ . kan det være en indbildsk graviditet .

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 23-02-12 13:49

hun er nok i vende perioden, der 10 til 14 dage tilbage, så skulle du gerne se nyt i kurven, du kunne få et snak med dyrlægen han/hun kan lytte på den, for at høre hjerte lyde, umiddelbart tror jeg alt er normalt. de gå 63 dage +/- 5 dage, har den normal temperatur ca. 38,5 så er der ikke noget er være så nervøs over, men få det tjekket så har du ro i sjælen.

Kommentar
Fra : ebling

Dato : 02-03-12 09:03

der er nu ca 3-8 dage tilbage . og jeg kan mærke hvalpene nu . ikke særlig meget . men dog lidt liv . glæder mig .

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 02-03-12 10:42

det er altid spændende hvad der kommer, en stor dag med mange følelser

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 02-03-12 10:43

held og lykke

Kommentar
Fra : ebling

Dato : 03-03-12 11:52

mange tak

Kommentar
Fra : ebling

Dato : 11-03-12 08:57

så tror jeg det er idag . har beregnet at hun har termin i morgen mandag
hun spiser ikke og hun graver i halmen i haven . men skal selvfølgelig føde indedøre . i fødekassen .

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 11-03-12 09:26

du har vel forberedt en føde kasse med evt aviser som hun kan rode rundt i, held og lykke,
hold evt. øje med temperaturen normalt 38,5 falder til 37, et og andet og stiger derefter igen så er hun i fødsel, må ikke få feber så skal du søge dyrlægehjælp.

Kommentar
Fra : ebling

Dato : 11-03-12 11:29

hun har en temp på 37,1 graver lidt i kassen er meget urolig og søger meget mit selvskab . hun er tit ude og tisse . men der kmmer ikke ret meget . hun gisper også lidt . men ikke konstant . hvorlangt tror du hun er i processen. hun har stadig ikke spist .

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 11-03-12 15:24

du skal holde øje med hende for hun er sikkert gået igang med forberedelserne til fødsel
indenfor 24 timer skulle hun gerne vise hvad hun kan.

Kommentar
Fra : ebling

Dato : 11-03-12 17:40

nu gisper hun hele tiden temp er stadig 37 jeg kan slet ikkke genkende dette fra sidste fødsel . takker meget for din hjælp det er dejligt at søge og få hjælp .

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 11-03-12 18:10

du får dig en lang aften/ nat, håber for dig alt forløber smertefrit og hun føder normalt
du kan hjælpe lidt ved at gnide hende langsomt over ryggen.