/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Serviceluge til en campingvogn
Fra : mubbur
Vist : 1746 gange
100 point
Dato : 20-02-12 19:28

Hej ved nogen he rom der findes en video klip af hvordan man setter en serviceluge til en campingvogn

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 20-02-12 20:09

Hej igen

Det er ikke så svært selv at montere. Der medfølger et måleskema til lugen, blot skal du være opmærksom på hvor du saver (ledninger mm)- og så for guds skyld pas på at det bliver helt lige, specielt ser det meget grimt ud hvis der er linjer i mønsteret

Kommentar
Fra : mubbur

Dato : 21-02-12 20:12

Tak for svaret

Kommentar
Fra : blunderbuss

Dato : 22-02-12 18:14

Nordsted har helt ret, det er ikke svært at selv sætte luger i,jeg havde dog det problem at der sad 2 stiver at krydsfiner og spærede for adgangen til magasinet, jeg lavede så en bom med 2 støtter af 40x40 aluprofil, så jeg fik en såkaldt stangfri indgang.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 23-02-12 14:30

Hvis du er i tvivl, og det er en nyrere CV, og du har en tommelfinger ekstra, så lad hellere en forhandler om det. Det er dyrere, hvis hullet er forkert.

1. Ellers, så mærk op hvor du vil have hullet til rammen.
2. Kik inden for, om der er "fri bane".
3. I rundingerne i de fire hjørner, kan du bruge et kopbor til at lave rundingerne med - i den rigtige diameter. Bemærk, at det ikke tager hjærnerne mad at den plade du saver ud, som du skal bruge i lågen!
4. Sæt fx bred malertape på alusiden og sav med en el-stiksav.
5. Det stykke du har savet ud, skal du bruge til lågen - vær OBS på hjørnernes diameter fra kopbordet IKKE tager hjørnerne til lågen.
6. Monter rammen med tætningsmasse fx:

http://www.billigcamping.dk/shop/search-1.html?keyword=t%E6tningsmasse

God arbejdslyst!

Kommentar
Fra : mubbur

Dato : 28-02-12 10:30

Tak for alle det gode svar her, har lige været på Camping messe i Herning, derfor ikke svaret før nu har ikke haft min pc med derned, ja må se på sagen når vejret bliver bedre heroppe, og få det to luger i jeg har købt

Godkendelse af svar
Fra : mubbur

Dato : 28-02-12 10:31

Tak for svaret Nordsted1.