/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
polering af træ
Fra : Kjeld63
Vist : 1052 gange
40 point
Dato : 17-02-12 12:10

kan man polere feks. et bord med excentersliber, og isåfald - er der et bud på en go maskine

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-02-12 13:23

Jeg forstår på dit spørgsmål at du skal ud og købe en maskine.
I så fald skal du købe en polermaskine. Det virker.

Kommentar
Fra : Kjeld63

Dato : 17-02-12 13:39

tak men det var ikke spørgsmålet

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-02-12 16:09

excentersliber er som navnet siger til slibning og ikke til polering. Polering er bedst med håndkraft.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-02-12 16:14

Citat
tak men det var ikke spørgsmålet

Idiot.

Kommentar
Fra : Kjeld63

Dato : 18-02-12 11:09

Hej Transor
Tak for svaret. Polering er helt bestemt bedst med håndkraft, og excentersliber er som navnet siger til slibning, men kan man polere med den ?

Mvh. Kjeld

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-02-12 11:18

Jeg har aldrig prøvet det, og jeg tror ikke den er god til det. Skiven bevæger sig i en lille cirkelbevægelse. uen at rotere. Hvis cirlen er stor og skiven meget fin og sidder stramt, så kan det måske virke.
Men ved såsan en almindelig lammehårsagtig dims på en standard ekscentersliber, tror jeg ikke du vil få bevægelse mod træet

Kommentar
Fra : Kjeld63

Dato : 18-02-12 11:38

Hej Transor
Igen tak. Vender tilbage til dit svar hvis ikke der kommer andre indenfor en uges tid.

Mvh. Kjeld

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 18-02-12 14:10

Det kan du ikke. En excentersliber kører alt for hurtigt og olen brænder varm. Tvivler også på at du kan på en polersål, der passer og ikke bliver slynget af.

Kommentar
Fra : Kjeld63

Dato : 20-02-12 15:16

hej Klemme 2006

Tak for kommentaren.
Jeg synes jeg har læst at man kan købe en der nærmest går ned på 0 omdr/min, bla. derfor har jeg fået tanken at den kunne bruges. Mener du stadig ikke det er muligt hvis den kører med tilpasset hastighed ?
Mvh. Kjeld

Accepteret svar
Fra : klemme2006

Modtaget 20 point
Dato : 20-02-12 18:53

Jo. Hvis den kører langsomt og der kan monteres lammeskind på, så er det jo en lille polermaskine.

Godkendelse af svar
Fra : Kjeld63

Dato : 21-02-12 09:53

Tak for svaret klemme2006.