/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Fjerne rumklang
Fra : sonjor
Vist : 1179 gange
300 point
Dato : 16-02-12 16:00

Hej
Kan nogen hjælpe mig med at fjerne rumklang på en fil, jeg har hentet fra Youtube ?
mvh Sonja

Kommentar
Fra : werter

Dato : 16-02-12 16:06

Det kan man desværre ikke.
Det er som at komme slt i sovsen.
det er kommet for at blive.
Desværre.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-02-12 16:06

det lader sig ikke gøre

Kommentar
Fra : werter

Dato : 16-02-12 16:07

der skulle altså stå SALT i sovsen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-02-12 16:10

Det kan man nu godt, men det kommer sikkert til at lyde helt forkert!

Hvis du åbner det i et rediger program, fx Audacity(GRATIS)
så kan man i equalizer skrue op/ned for de forskellige frekvenser
og så 'måske' fjerne noget af det!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-02-12 16:12

Audacity kan redigere lydfiler og fjerne støj med mere, det kræver megen øvelse at redigere i lyden og få et resultat som er værd at høre.
Tror du ikke klangen er lagt på for at den ikke skal lyde som originalen? Ellers er der jo tale om ulovlig kopiering

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 16-02-12 16:24

@o.v.n.
Det ved jeg selvfølgelig ikke, det er en Youtube-film med Seniorentanz, dansen er så god, det er musikken også her på PC'en, men ikke når jeg kommer ud i hallen, og den bliver forstærket, desværre.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-02-12 16:26

Mon ikke det er indstillinger på dit lydlort du skal forsøge i første omgang

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-02-12 16:26

Der sikkert en eller flere der kan lægge den på nettet til dig
hvis du bare skriver hvilket nummer det drejer sig om.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-02-12 16:31

Er det denne, så glem det!
Find ud af hvad nummer hedder, så må der kunne skaffes en bedre version.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-02-12 16:36

Det lyder sgu da GODT......

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 16-02-12 16:57

@Klaudi, nej det er desværre ikke den, (den har jeg også og den er god nok). Den hedder Sct. Bernaduz waltz. http://www.youtube.com/watch?v=wOfr1ZFrvj8

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-02-12 17:56
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-02-12 17:57
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-02-12 18:01

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-02-12 18:11

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 16-02-12 18:18

@nomore, det er utroligt så mange melodier der hedder Sc. Berhards vals

@Klaudi, ja du har fat i det rigtige, nogen steder hedder den også Valentine waltz. Jeg vil prøve at hente den sidste, du sendte, den er vist lidt bedre, og det er altså den melodi, jeg skal bruge. Bare man kunne hente/købe den musik i stedet for at konvertere fra Youtube.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 300 point
Dato : 16-02-12 18:20

Valentine Waltz: Dave Sheriff

Den sidste er da rimelig go'!

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 16-02-12 18:23

@Klaudi, ja netop og jeg er ved at hente og konvertere den. Hvis den duer, får du pointene.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-02-12 18:34

Kig i privat posten

Godkendelse af svar
Fra : sonjor

Dato : 16-02-12 18:36

Tak for svaret Klaudi. Ja den er meget bedre, tak for hjælpen
hilsen Sonja

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-02-12 18:50

velbekomme