/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
mamse
Fra : bublebee
Vist : 716 gange
100 point
Dato : 15-02-12 11:34

Hej alle kloge hoveder

Nogle gode opskrifter på grød og mos til vores lille spire som snart bliver 5 mdr. Hun har fået pulvergrød indtil nu, men vil gerne lave noget selv.
Evt med mme i :)
Og gerne nemme opskrifter som kan laves i microen - altså grøden.
Og frugtmos som evt kan fryses ned i portioner som kan tages op.

:)

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 16-02-12 00:35

Godt man ikke er baby og ikke selv kan vælge menuerne ser meget kedelig og sund ud:
http://www.morsbaby.net/opskrifter.htm
Du har sikkert selv søgt på nettet og kender måske allerede de viste sider:
http://altomboern.dk/debat/opskrifter-paa-overgangsmad

Forresten: Tillykke med spiren nyd hende/ham mens i kan, om ikke ret længe har i en umulig teenager

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-02-12 00:38

Citat
gerne nemme opskrifter som kan laves i microen - altså grøden
glem microen den er ikke til at lave grød grøden bliver alt for kedelig i micro ovn og det tager kun lidt over 5 minutter i en gryde

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-02-12 00:45

Citat
vores lille spire som snart bliver 5 mdr
en så lille spire skal da ammes og modermælk være hovednæringsmiddel, det er først om nogle måneder at spiren kan og skal spise fast føde i større mængder
Citat
Barnets mad bør frem til seks-måneders-alderen udelukkende bestå af mælk. Anden mad end mælk (modermælk eller modermælkserstatning) er direkte dårlig for barnet i de første levemåneder. Når barnet bliver cirka seks måneder gammelt, kan man begynde at introducere lidt fast føde.
citeret fra siden her: http://altomboern.dk/artikel/babymad

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 16-02-12 09:11

det var min egen sundhedsplejerske der sagde god for grød til den lille fis :)
For hun er meget interesseret i alt mad

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 16-02-12 16:46

Kan man lave grød om formiddagen som kan holde hele dagen evt ?
Så man laver en stor portion og sætter i køleskab ???

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 17-02-12 07:03

"Kan man lave grød om formiddagen som kan holde hele dagen evt ?
Så man laver en stor portion og sætter i køleskab ???"

Det mener jeg ikke, der er nogen problemer i, du skal bare sørge for, at det koger ordentligt når du varmer det op, så evt. bakterier bliver slået ihjel.

Godkendelse af svar
Fra : bublebee

Dato : 08-04-12 19:37

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-04-12 23:04

Selv tak trives spires som hun skal? Om ikke så længe kan hun fejre 1 års dag

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-04-12 23:07

Stavefejl øv altså jeg forsøgte at stoppe sendingen men for sent spires skulle være spiren som du selv omtaler din lille datter