/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Fodvorter
Fra : Mille1133
Vist : 2207 gange
50 point
Dato : 14-02-12 14:12

Jeg har fået en henvisning til hudlæge pga. nogen fodvorter
Kan nogen anbefale nogen på fyn og nogen dygtige
Der er også en del arvæv fordi jeg har fået den frosset ved lægen og har brugt noget til hjemmebrug så huden er blevet ødelagt

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-02-12 14:19

Vi er blevet anbefalet (af en hudlæge) at duppe vorterne med klorin, helst så mange gange om dagen som man orker.

Efter kort tid, er der en meget tør overflade, som du skraber af med en lille skalpel (købes på apoteket)

Sådan fortsætter du til du er kommet helt i bund, og fortsætter nogle dage ekstra, så du er sikker på at den er væk.

Dette råd hjælper på vorter på hænderne, men jeg kender en der også har afprøvet det på fodvorter, hvor det hjalp.

Langt nemmere end at rende til hudlægen

Klorinen duppes på med en vatpind, så det kun kommer på selve vorten

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 14-02-12 15:45

en hobbykniv,den klarer problemet

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 14-02-12 16:30
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 15-02-12 07:49

Citat
en hobbykniv,den klarer problemet

Har hørt at græshopper er gode til vorter....

Kommentar
Fra : susss

Dato : 15-02-12 08:49

Hvor smart med klorin det vil jeg bruge næste gang har aldrig hørt om det før...

Accepteret svar
Fra : nosunshine5

Modtaget 50 point
Dato : 16-02-12 19:22

Nogen hudlæger bruger også lasertearpi. Det er en batterri dreven en, så den laver ikke hul gennem foden. ;)

Men det skulle stresse vorten ihjel.

Har du arvæv kan det være en god ide at få det beskåret ved en fodterapeut. Hvis der er hård hud omkring arvævet.
Selve arvævet kan man ikke fjerne.

Jeg har selv brugt lapis. Dengang man kunne købe det i håndkøb. Men det er trukket tilbage som håndkøb.

Det kan være lægen vil give dig det på recept.
Du drypper en lille dråbe vand på lapisen. Men ikk så meget det drypper fra den, men kun er fugtig.
Så smøre du det på vorten. Når det er sådan duptørt. Så sæt plaster på. For lapisen farver på overflader, så længe det ikke er helt tørt.
Det slår det øverste lag hud ihjel og for derved kar(de sorte prikker i fodvorten) og nerver til at trække sig tilbage. Det stresser også fodvorten ihjel.

Så er der altid den med at sætte foden i en kokasse, ved midnat og fuldmåne.
Men husk varmt tøj på, på denne årstid.

Godkendelse af svar
Fra : Mille1133

Dato : 09-04-12 13:59

Tak for svaret nosunshine5.

Kommentar
Fra : qasper

Dato : 24-05-12 06:21

Her er der en mere generel information om fodvorter http://navlen.dk/vorter/ .

For overblik over de hudlæger i dit område kan du bruge (Ved ikke om ALLE er med, men har da fundet en hudlæge i mit område): https://www.sundhed.dk/find-behandler/