/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Travertingulv
Fra : Niller61
Vist : 1042 gange
20 point
Dato : 06-02-12 11:13

Hej
Vi er flyttet ind i et hus fra 1998 hvor de fleste gulve er belagt med travertin, vi synes gulvene ser matte og beskidte ud, også når de lige er vasket, vi har købt et plejeprodukt hos den lokale tømmerhandel, hvilket også kortvarigt fik det til at skinne og se blank og flot ud, men så snart man trak en stol frem og tilbage ved bordet var der striber på overfladen, har nogen et godt råd til hvad vi kan gøre for at få gulvet til at fremstå som nyt igen?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 06-02-12 11:25

Filtdutter el lign under stole og borde, travertin er en ret blød kalksten ( en slags kildekalk/frådsten ).

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 30 point
Dato : 06-02-12 11:39

Hejsa!
Har selv masser af travertin, og er glad for det.
Her er superkuren:
Afrens med Evers grundrens og påfør derefter 2 gange ENC Wet Look Super.
Begge dele er købt hos Silvan og specielt beregnet til travertin.
Jeg giver det hele en omgang hvert andet år og det er hurtigt og nemt at arbejde med.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : Charlottefrich

Dato : 06-02-12 12:36

Eller prøv med WE Grundrens efterfulgt af Tuklar Supermetallic fra Ecolab.

Godkendelse af svar
Fra : Niller61

Dato : 06-02-12 17:20

Tak for svaret dabj.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 06-02-12 17:49

Velbekomme